KulturaTuzlaU fokusu

Prva samostalna izložba slika Kanite Mumić u BKC-u Tuzla













Mlada umjetnica, Kanita Mumić, srednjoškolka, otvara svoju prvu samostalnu izložbu u renomiranom izložbenom prostoru velikog kulturnog centra.

U vrijeme koje, na globalnom planu, nije naklonjeno umjetnosti, umjetnicima još i manje, u zemlji iz koje se u svijet neprekidno odašilju skandalozne vijesti apsurdnog sadržaja i poruka, (zbog kojih mladi ljudi sanjaju jedino kako da odu), izložba djeluje kao blag dodir toplog vjetrovog daška, kao kap iznenadne, neočekivane radosti koja kapne u dušu i ne može ostati nezapažena.

Ne može promaknuti, bar onima koji se, i pored svaga, još uvijek umiju radovati malim stvarima i ne obradovati bar nas, koji još uvijek nismo prestali sanjati bolju, ljepšu, duhovniju i pametniju Bosnu.
Jer, ako se mladom čovjeku, na samom početku njegovog iskazivanja sklonosti i talenta, i u Bosni ovakvoj kakva je, pruža takva prilika, nama je to znak da još uvijek nije sve tako crno, da još uvijek ima nade.

Možda će Vas zanimati i:

Poznato mi je iz vlastitog izkustva šta za „poletarca“ već na samom početku, na ulaznim vratima u svijet umjetnosti, može značiti tako pružena ruka, jedan takav čin podrške, ustupanja prostora i davanja „prava na javnu riječ“. To presudno može uticati ne samo na opredjeljenje da se ide tim putem, nego i na jačanje samopouzdanja, vjere u vlastite mogućnosti i želje da se uči, izgrađuje, usavršava i razvija talenat.

A o kakvom je talentu ovdje riječ?

O onom koji je vidljiv na prvi pogled, izvornom, raskošnom – nesumnjivom. Već na prvim osnovnoškolskim radovima Kanite Mumić, dalo se prepoznati da djevojčica posjeduje izrazite crtačke
sposobnosti, a kako je uzrastala, kako je razvijala motoriku i osjećaj za lijepo, njena linija postajala je sve gipkija i „lirskija“, sve jače je iskazivala svoj neupitan dar: u zapažanju bitnog, odabiru motiva, kompozicionom pozicioniranju detalja i izvanredan dar za kolorit – odnos boja, svjetla i sjenke.

Rezultat je to, svakako, ne samo njene ljubavi prema slikanju, njene upornosti i vrednoće, nego i praktične primjene znanja stečenih u stručnoj umjetničkoj školi, koju je poslije završene osnovne, nastavljala pohađati. Pratio sam razvoj ove djevojčice i svjedočio kako je iz slike u sliku rasla sigurnost njenog pokreta kistom, kako se trag njene četkice iz amaterski nevještog pretapao u skladan, vješt pokret koji je sve više nalikovao (i nalikuje) pravom slikarskom potezu iskusnog umjetnika. 

U ovoj fazi svog umjetničkog sazrijevanja, (a sazrijevanje će se, siguran sam, dogoditi), mlada umjetnica se u tematsko-motivskoj ravni drži figurativnog slikarstva, pejzaža, gradskih scena, prizora iz svakodnevice, žive i mrtve prirode. Mjestimično su to scene i prizori kakve smo mogli vidjeti kod mnogih naših i svjetskih autora, što je, s jedne strane, jasan znak da se mlada umjetnica nije, i ne može još, otrgnuti od klasičnog, tradicionalnog u slikarstvu, te da se ugleda na najbolje i u tradicionalnom slikarstvu traži svoje uzore.

Tu fazu, karakterističnu za sve početke, moglo bi se nazvati istraživanje ponavljanja. Ali, s druge strane, možda se na taj način Kanitin inspirativni senzibilitet opire savremenim ružnoćama, nametnutim trendovima i neskladu dehumaniziranih emocija, pa u tom figurativnom, “lijepom slikarstvu” za svoju transparentnu oduhovljenost traži i pronalazi profinjen sklad.

A imat će vremena saznati ono čemu nas je i filozofija naučila da svijet nije harmoničan i da se, shodno tome, ne može izražavati ni opisivati samo sredstvima i načinom harmonije. Da pogled u suštinu kazuje da je suština u pogledu, te da je, u skladu sa tom logikom, tačna misao koja kazuje da je ljepota u oku posmatrača. U svakom slučaju, uvjeren sam da je ovo samo faza u njenom razvoju, da Kanita tako izgrađuje vlastiti izraz i traga za vlastitim stilom. 

U tom traganju i pronalaženju i ova izložba, i naklonost svih nas koji je razumijemo, hrabrimo i podržavamo, može biti od presudnog značaja. Zato poželimo Kaniti da je ne napušta ljubav prema slikarstvu i upornost da traga, razvija se i uči i ne štedimo aplauz za njen prvi korak u čaroban, ali i nepredvidiv svijet umjetnosti.

Šimo Ešić



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button