Promo

Odnosi s javnošću: Kako izgleda jedan radni dan u životu PR menadžera










Odnosi s javnošću su dinamičan i izazovan posao.

Kao osoba zadužena za odnose s javnošću vi ste u svakodnevnom kontaktu sa ljudima, klijentima ili krajnjim korisnicima proizvoda i brendova koje zastupate. Neprestano razmišljate o ključnim porukama i informacijama koje imate. Uvijek ste spremni na to da pravovremeno reagujete kako nijedno pitanje ne bi ostalo bez odgovora. Posao PR menadžera traje cijeli dan, iako veći dio njega ne provodite u kancelariji.

Ukoliko vam opis ovoga posla zvuči zanimljivo i kreativno, pročitajte kako izgleda jedan dan u životu osobe koja ga obavlja i preduzmite neophodne korake da se i sami nađete na toj radnoj poziciji.

Buđenje

Pomislili biste da je buđenje vrlo slično u svim profesijama. Međutim, mnogi zaposleni u odosima s javnošću reći će da svoju prvu jutarnju kafu ispijaju listajući dnevnu štampu i u njoj tražeći svoje klijente i sve što se o njima piše.

To je takođe idealno vrijeme da se na miru pročitaju mejlovi prije dnevne gužve i zvonjave telefona, kako bi se pronašle sve neophodne informacije za dan koji je pred njima i za sve projekte na kojima rade. Iako veliki broj tih mejlova mogu da budu samo promocije, dok se svaki mejl detaljno ne pregleda u ovom poslu dan ne može da počne.

Prvi sat na poslu

Nakon ispijanja prve kafe kod kuće, uglavnom slijedi i druga kafa na poslu, koja se pijucka dok se sastanči sa kolegama i saradnicima. Ovo su uglavnom neformalna okupljanja na kojima se prolazi kroz sve detalje prethodno urađenoga i onoga što je neophodno uraditi tog dana.

Liste obaveza su važne, ne samo zbog organizacije, već i zbog revizije i rezultata kako bi se pratio svaki segment aktuelnih poslova na kojima radite i na kojima su raspoređeni članovi vašeg tima. Zato je ovaj dio dana ključan za kvalitetno planiranje.

Operativni dio dana

Nakon organizacionog dijela, veliki dio dana profesionalaca zaduženih za odnose s javnošću prolazi se u komunikaciji putem mejla ili telefona, bilo s medijima ili s klijentima.

U zavisnosti od aktuelnog projekta, neka od njihovih zaduženja bila bi pisanje saopštenja za javnost i formiranje liste novinara kojima će ga poslati, organizacija konferencije za štampu i istraživanje lokacija i idealnih prostora za ovaj događaj, kao i sastanci sa klijentima kako bi se usaglasili u vezi sa procesima i kampanjama na kojima se trenutno radi.

Ono što je posebno zanimljivo jeste i činjenica da se često dio ovih obaveza završava van kancelarije, pa PR menadžeri nisu vezani za svoje radno mjesto.

Događaji

Nakon radnog dana, u velikom broju slučajeva zaposleni u odnosima s javnošću će jednostavno otići kući i odmoriti se za naredni dan. Međutim, nekada se dešava da moraju prisustvovati nekom od događaja u vezi sa klijentima ili konferencijama za štampu koje su sami organizovali.

Ovaj dio posla, iako jedan od najnapornijih, svakako je sjajan, jer je to trenutak kada možete vidjeti kako se ostvaruje sve ono što ste planirali čitavog mjeseca prije toga.

Nakon događaja uglavnom slijedi interno slavlje, a često i kasniji dolazak na posao.

Odnosi s javnošću su prije svega kreativan posao, a potom i dinamičan i izuzetno izazovan. Činjenica je da ne može svako uspješno da ga obavlja, jer je potrebno mnogo energije, spremnosti na žrtvovanje i posvećenost rezultatima.

Međutim, osećaj koji ćete imati nakon što uspješno završite projekat na kom ste radili ne može se mjeriti ni sa čim. Naravno, da biste mogli to da učinite, neophodno vam je znanje i vještine, pa zato upišite obuku za odnose s javnošću  kako biste napravili dobar i stabilan prvi korak ka svojoj novoj karijeri.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button