SvijetTehnologijaZanimljivosti i zabava

E-sportovi u usponu: Od spavaćih soba do olimpijskih arena










Dok se tehnologija nastavlja razvijati i mijenjati naš svijet, jedno područje koje je procvjetalo i osvojilo srca millionima ljudi širom svijeta su e-sportovi.

Kako video igre postaju sve sofisticiranije, takmičarsko igranje igara na profesionalnoj razini – “e-sportovi” – evoluirali su u ozbiljan i unosan fenomen. Ova nova vrsta sporta okuplja igrače iz cijelog svijeta, stvarajući pravu globalnu zajednicu strastvenih i talentiranih pojedinaca koji su spremni dokazati svoje vještine i natjecati se za velike nagrade. Danas istražujemo svijet e-sportova, ističući njihovu popularnost, rastuću vrijednost i potencijalno mjesto na velikoj sportskoj pozornici.

Šta je e-sport?

E-sportovi, skraćenica za “elektroničke sportove“, predstavljaju takmičarsko igranje video igara na profesionalnoj razini. U osnovi, e-sportovi su digitalni sportovi u kojima igrači koriste kompjuterske igre kako bi se natjecali i dokazali svoje vještine protiv drugih igrača. Slično kao u tradicionalnim sportovima, e-sportovi uključuju trening, timski rad, takmičarski duh i strategiju kako bi se postigao uspjeh.

Važno je napomenuti da se e-sportovi ne ograničavaju samo na igrače. Postoje i druge važne uloge u e-sportskoj industriji, poput trenera, menadžera timova, komentatora (castera), organizatora događanja i streaming zvijezda (streamera), koji pružaju podršku i doprinose toj zajednici.

E-sportovi kao Profesionalni Sport

E-sportovi su dosegli razinu profesionalizma koja ih svrstava među ozbiljne sportove. Organizacija liga, turnira i priznavanje e-sportova kao pravog sporta u nekim zemljama dodatno su podržali i ojačali ovaj fenomen.

Kada je riječ o priznavanju e-sportova kao pravog sporta, neke zemlje već su ih službeno priznale. Primjerice, Južna Koreja, koja je jedno od najaktivnijih e-sportskih središta, priznala je e-sportove kao službeni sport još 2000. godine.

Mladi ljudi diljem svijeta posvećuju se tome da postanu najbolji u svojoj igri, a sada postoje čak i akademije za e-sportove koje pružaju obuku i podršku. Postati najbolji e-sportaš nije nimalo lak zadatak. Zahtijeva sate i sate treninga, izradu strategija, timski rad, brze reflekse i donošenje odluka u trenutku. Sve to je potrebno kako bi se postigao vrhunski rezultat u ovoj digitalnoj areni.

E-sportovi u Bosni & Hercegovini

Ankora Gaming je prva bosanskohercegovačka ekipa koja je zaigrala u Esports Balkan Ligi (EBL) i ona predstavlja prekretnicu u esportsu u Bosni i Hercegovin ali daleko prije nje Bosna i Hercegovina je imala svoje predstavnike na svjetskoj sceni.

Jedan od takvih primjera bi bio gejmer iz Bosne i Hercegovine koji je prvi srušio rekod i ostvario najveći transfer u historiji esport-a. Njegovo ime je Niko Kovač i stoji za jednu od legendi popularne video igre “Counter Strike: Global Offensive”. Kovač je za 425 hiljada dolara

On je 2017. godine za 425 hiljada dolara prešao iz njemačkog ‘Mousesportsa’ u ekipu američku organizaciju ‘FaZe Clan’.

Važno je napomenuti da e-sportovi u Bosni i Hercegovini još uvijek prolaze kroz proces razvoja i prepoznavanja.

E-sportovi na putu prema Olimpijadi

Razmatranje e-sportova kao potencijalnog dijela Olimpijskih igara ima svoje argumente i protuargumente. Među glavnim razlozima za uključivanje e-sportova na Olimpijske igre je ogromna popularnost ove vrste natjecanja među mlađom generacijom
Još jedan argument je da e-sportovi zahtijevaju visoku razinu vještina, strateško razmišljanje, timski rad i sportski duh, što su karakteristike koje se također cijene u tradicionalnim sportovima. E-sportaši provode sate i sate treninga kako bi postigli vrhunske rezultate, a njihove vještine se često uspoređuju s onima vrhunskih sportaša. U tom smislu, e-sportovi mogu biti prepoznati kao legitimna forma natjecanja koja zaslužuje mjesto na Olimpijskim igrama.
Svečano otvaranje svjetskog turnira igre Leauge of legends u Koreji 2017. godine
Međutim, postoje i protivnici uključivanja e-sportova na Olimpijske igre. Neki se protive jer smatraju da e-sportovi nisu dovoljno fizički aktivni i da Olimpijske igre trebaju promovisati sportsku kondiciju i fizičku izvedbu. T
Također, postoji pitanje koje igre bi trebale biti uključene, jer neke igre mogu biti nasilne ili neprimjerene za prikazivanje na Olimpijskim igrama.
Unatoč ovim raspravama, koraci se poduzimaju kako bi se e-sportovi približili Olimpijadi. Primjerice, Međunarodni olimpijski odbor (MOO) prepoznao je e-sportove kao “sportsku aktivnost” 2017. godine. Osim toga, 2018. godine održan je turnir u e-sportovima, IeSF World Championship, koji se paralelno s Olimpijskim igrama održavao u Jakarta Palembangu u Indoneziji. Ova inicijativa bila je korak prema integraciji e-sportova u olimpijsko iskustvo.
Bez obzira na kontroverze, e-sportovi su se etablirali kao globalni fenomen koji okuplja milione igrača i gledatelja širem svijeta. Njihov rast, profesionalizam i priznavanje jasan su pokazatelj da e-sportovi zauzimaju važno mjesto u svjetskom sportskom pejzažu.
E-sportovi su ovdje i izgleda da će ostati. Možda će jednog dana baš vaša djeca donijeti kući zlatne medalje, ali ne s nogometnog terena – već iz virtualne arene.

 



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button