Biznis

U biznis krenuo nakon otkaza, a danas je jedan od najbogatijih Balkanaca




Emil Tedeschi, vlasnik Atlantic grupe, jedan je od najbogatijih Hrvata i uopšte Balkanaca. Njegova kompanija obuhvata neke od najjačih brendova u regionu, kao što su Grand kafa, Cedevita, Argeta, Cocta i brojni drugi.

Spada u red ljudi koji su krenuli od početka i napravili poslovnu imperiju, ali ne na staklenim nogama, ne uz jaku političku podršku, već je kompanija rasla postepeno, na stabilnim osnovama, uz dobro planiranje i procjene.

Danas ova kompanija, osim u regionu, posluje u Evropi, ali i u Rusiji i Americi. O poslovnoj filozofiji i tome kako je stvorio poslovnu imperiju, Tedeschi je ispričao u intervjuu za srbijanski magazin Nova ekonomija.

“Početni kapital sam stekao menadžerskim angažmanom u Italiji, u tada najvećem evropskom veletrgovcu celulozom Meteor Paper, čiju sam podružnicu i došao iz Italije pokrenuti u Zagrebu. Međutim, samo što sam otvorio firmu, maticu su likvidirale banke, pa je činjenica da sam ostao bez posla potaknula poduzetničke ambicije koje nisam ni znao da imam”, rekao je Tedeschi.

U prvim godinama je iskustvom i djelimično kapitalom pomogao i njegov otac, koji je već duže radio vani, ali se zbog bolesti brzo povukao iz biznisa i firme koju je Emil osnovao, a koja se do danas razvila u ozbiljnu korporaciju.

Na pitanje kako je zaradio prvi milion, on kaže da je to bilo na trgovini gumama za žvakanje, čime se firma na početku bavila.

“Ne mogu reći da sam brojao i da znam kad je tačno kalkulator registrirao taj prvi milion, zavisi i o kojim valutama govorimo. Ako govorimo o dobiti u kunama, prvi milion smo vjerovatno zaradili negdje u prvoj ili drugoj godini poslovanja. Nije baš svakidašnja stvar ni da se prvi milion ostvari na trgovini gumama za žvakanje, ali kod nas je baš to bio slučaj”, ispričao je Tedeschi.

Godinama je svu dobit reinvestirao, tako da je značajniju isplatu dividende osjetio tek koncem 90-ih godina. Komentarisao je i kako je poslovati na Balkanu.

“Nije na Balkanu bitno drugačije nego drugdje u svijetu. Glavni trendovi su slični, a sva tržišta su prilično zasićena u osnovnim kategorijama proizvoda. Sve već postoji i da nestane bilo koji svjetski igrač, a kamoli manji lokalni, situacija bi se uravnotežila u vrlo kratkom periodu. Nije teško proizvesti, ali je teško inovirati tempom koji zadovoljava današnjeg potrošača kad govorimo o proizvodnji, a prodaja je uvijek isti izazov, morate naći svoje mjesto pod suncem. Zato što smo svjesni koliko je važno biti drugačiji, s jednakom strašću razvijamo i asortiman i našu poslovnu praksu i korporativnu kulturu, jer to čini razliku kad govorimo o tome kako se ljudi osjećaju, gdje će se radije zaposliti i graditi karijeru, to nas ističe kao kompaniju koja, vjerujemo, može puno ponuditi”, zaključio je Tedeschi.

Izvor: Nova ekonomija



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button