BiHVijesti

Ništa od starih cijena eko testa: Država donijela novi pravilnik













Novi Pravilnik o tehničkim pregledima vozila zajedno su formirali Ministarstvo prometa i komunikacija BiH, nadležna entitetska i kantonalna ministarstva za saobraćaj te Odjeljenje za javne poslove Brčko distrikta, a on će zvanično stupiti na snagu 18. maja ove godine.

U sklopu ovog pravilnika priložen je i jedinstveni cjenovnik koji definiše cijene tehničkog pregleda za sve kategorije vozila, a u ove cijene uključen je i eko test.

Međutim, apsurd je što će vozači u Federaciji BiH i dalje morati plaćati skuplji eko test jer Federalno ministarstvo prometa i komunikacija nije stavilo van snage Pravilnik o povećanju cijena eko testa iz 2017. godine.

Podsjećanja radi, vozači su eko test u sklopu tehničkog pregleda vozila ranije plaćali 5 KM. Međutim, pozivajući se na Zakon o cestovnom prijevozu FBiH, federalni ministar komunikacija i prometa Denis Lasić 2017. godine donio je novi cjenovnik po kojem je cijena eko testa povećana na 22, 32 i 36 KM, u zavisnosti od motora vozila.

Ubrzo nakon usvajanja ovog pravilnika, tadašnji državni ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko ustanovio je kako povećanje cijena eko testa nije usklađeno sa zakonom te je naglasio potrebu donošenje jedinstvenog cjenovnika. Ipak, nezakoniti pravilnik na snazi je više od dvije godine na osnovu čega su vlasti od vozača u FBiH naplatile više od 20 miliona KM.

Pravilnik koji je propisao skuplji eko test u FBiH danas mogu staviti van snage samo Vlada FBiH ili eventualno nadležni sud.

Cilj ovog pravilnika je zadovoljiti ekološke norme te smanjiti zagađenost zraka. Međutim, u ovom trenutku stanje u vezi s ispušnim plinovima nije eliminatorno u tehničkom pregledu jer vozači imaju prijelazni period ispitivanja ispušnih plinova do januara 2020. godine. Vozila bez katalizatora danas u BiH uspijevaju proći eko test, što od 2020. ne bi trebalo biti moguće.

Protekle dvije godine niko nije pojasnio gdje se usmjeravaju višemilionska sredstava od nezakonitog naplaćivanja eko testova u FBiH po cijenama od 22, 32 i 36 KM, a koja bi trebala biti dio priče o približavanju evropskim ekološkim normama. U međuvremenu, gradovi u BiH i dalje su preopterećeni starim automobilima koji imaju nepovoljnu emisiju izduvnih gasova.

IZVOR: klix.ba


Možda će Vas zanimati i:

Back to top button