Kolumne

Savjeti za efikasniji rad od kuće







Pandemija COVID-19 je uz pomoć tehnološkog razvitka mnoge od nas nagnala na rad od kuće. Umreženost modernog društva omogućila je velikom broju ljudi da obavljaju svoje radne zadatke iz udobnosti vlastitog doma.

Dok je nekima ovo idealna radna atmosfera, nekim osobama, koje se prvi put susreću s ovim oblikom rada, prilagođavanje na novonastalu situaciju može biti izuzetno izazovno iz nekoliko razloga: nedovoljna pripremljenost na novi oblik rada, stres izazvan svakodnevnim radnim zadacima, zabrinutost zbog trenutne situacije u svijetu, te nedovoljna strukturiranost vremena. Dobra vijest je da postoje razne metode kojima možete povećati vlastitu produktivnost tokom rada od kuće. U nastavku slijedi nekoliko tehnika koje svako od nas može primijeniti kako bi učinio baš to!

  1. Kreirajte vlastiti prostor za rad

Pokušajte napraviti ured u spostvenom domu koji će biti što privlačniji za vas. Bitne stavke na koje morate obratiti pažnju su udobnost sjedenja i mogućnost elimancije distrakcije. Ukoliko je stolica na kojoj sjedite neudobna, vrlo vjerovatno je da ćete naći mnogo razloga da ustanete i prekinete fokus. S druge strane rad iz kreveta ili sa kauča bi vas mogao uspavati ili previše opustiti, što može biti pogubno za koncentraciju neophodnu za efikasan rad. Također, ako nemate mogućnost da zatvorite vrata i ograničite pristup drugim ljudima ili kućnim ljubimcima, male se vjerovatnoće da ćete biti maksimalno produktivni. Zapalite omiljenu mirisnu svijeću, pustite svoj omiljeni miks muzike za rad, provjetrite sobu u kojoj radite, jer je u ovoj sitauciji bitno imati prostor u kojem ćete se osjećati mirno i sigurno.

  1. Eliminacija distrakcija

Ometajući stimulusi iz okoline su pogubni za vašu efikasnost i produktivnost. U ovim situacijama mobilni telefon može biti vaš najveći neprijatelj. Želja da provjerimo sve notifikacije i poruke koje smo dobili je veća ukoliko je telefon na vidnom mjestu, pa tako ga trebate staviti u ladicu ili drugu sobu i isključiti sve zvukove. Diskonektujte se sa interneta dok radite, a ukoliko je on neophodan za vaš rad, iskoristite razne aplikacije i dodatke koji blokiraju web stranice na kojima volite dangubiti. Zamolite članove porodice da vas ne ometaju dok radite i da poštuju unaprijed dogovorena pravila koja su individualna za svaku osobu.

  1. Unaprijed organizujte svoje vrijeme

Dan ima 24 sata i to može biti sasvim dovoljno za sve vaše aktivnosti, ukoliko se kvalitetno organizujete. Struktura je izuzetno bitna, a njena izrada predstavlja najveći izazov za sve one koji prvi put rade od kuće. Cilj je organizovati vrijeme na način koji će što više podsjećati na vaš tipičan radni dan van kuće. To podrazumijeva rano buđenje, planiranje pauza i postavljanje vremenskog okvira za rad. Napravite sami svoj raspored kojeg ćete se pridržavati. Također je dobra ideja imati popis “između” zadataka. To su relativno mali poslovi koji bi trebali trajati 10 minuta ili manje i koji se mogu uklopiti u vaš dan kada se otvori prostor za njih.

  1. Ne zaboravite na svoje slobodno vrijeme

Vrlo je bitno ne dopustiti da izgubite dobre navike koje ste stekli. Kupajte se/tuširajte redovno, njegujte svoju kožu, kuhajte zdrave obroke (brza hrana i izolacija izuzetno su  štetna kombinacija za vaše mentalno zdravlje), provodite kvalitetno vrijeme sa svojom porodicom i radite aktivnosti koje vas opuštaju i uveseljavaju. Balans između privatnog života i rada nikada nije bio bitniji!

Amina Duraković je magistrica psihologije koje je svoje zvanje stekla na Filozofskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu. Trenutno zaposlena kao školski psiholog u jednoj od sarajevskih osnovnih škola. Urednica je naučnog časopisa Acta Catallactics, koji se bavi ekonomskim i općim društvenim pitanjima.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button