Tehnologija

Dejan Pavić otkriva: Može li se i kako sačuvati akumulator na velikim minusima




Zimski uslovi i veoma niske temperature ovih dana svima nama zadaju glavobolje kada je u pitanju ispravnost automobila. Jedan od najčešćih problema jeste kada ne možemo upaliti auto, a uslijed problema sa akumulatorima koji se isprazne na velikim minusima.

Kako su za Kameleon pojasnili iz Autokuće Pavić, osim toplog “garažiranja” automobila, na minusima nema posebne zaštite akumulatora.

“Na -25 stepeni nema neke zaštite. Ako je akumulator dobar on je dobar i ako su grijači ispravni auto mora upaliti, osim ako nije nafta zaledila. Najveći problem zapravo bude samo gorivo. Za pokretanje benzinskog motora potreban je manji akumulator, a sam benzin ne može smrznuti, u zimskim uslovima jedino su dizeli ‘nagrebusili'”, priča za naš portal direktor Pavić Komerca, Dejan Pavić.

Čest problem sa kojima se susreću vozači jeste taj da uspiju upaliti motor i krenuti sa vožnjom, ali nakon toga auto “zatrza” i ugasi se. Naš sagovornik ponudio je odgovor na to pitanje.

“Parafin u gorivu ne prođe kroz filter, sgusne se i bude kao marmelada i to sve uslovljava gašenje auta u toku vožnje. I kada su starija i novija auta u pitanju, važno je da je čist rezervoar i filter goriva.”

Mnogi od nas pokušajavu zaštiti akumulator na svoje načine, a jedan od njih jeste ograđivanje stiroporom koji ga štiti. Ipak, Pavić se ne slaže sa tim.

“Priča o stiroporu koji vam čuva akumulator je samo teorija zavjere, jednostavno, da bi auto upalio akumulator mora biti dobar ili jednostavno topla garaža koja će ga štititi. Ako na -25 ili -30 vaš automobil ne može da upali, bolje ga ostaviti i ne voziti, nego da ga patimo”, dodaje Pavić.



Možda će Vas zanimati i:

Provjerite također
Close
Back to top button