
S obzirom na to da je sve više onih koji se, umjesto na konvencionalne usluge, odlučuju za nešto neobičnije varijante, frizeri i kozmetičari su bili primorani prilagoditi se novim kretanjima u svijetu pružanja estetskih usluga i bili su prinuđeni pratiti zbivanja na svjetskoj modnoj sceni.
“Frizerski zanat, kao i svaki drugi vid ljudskog djelovanja, dosta se komercijalizirao u proteklom periodu. Prije su ljudi dolazili kod frizera ili brice da se na najjednostavniji mogući način ošišaju ili obriju i to je to. U posljednje vrijeme klijenti su već počeli pratiti svjetske trendove i dolaze nam sa zahtjevima kako bi voljeli izgledati. Kada je riječ o cijeni usluga, možemo kazati da su one ostale relativno konstantne. Konkretnije, u proteklih desetak godina došlo je do blagog poskupljenja naših usluga zbog toga što su preparati za kosu koje nabavljamo u međuvremenu poskupjeli, ali bez drastičnih promjena”, kazao nam je vlasnik lanca frizerskih i kozmetičkih salona Image Benjamin Šehić.
Cijene šišanja duplo skuplje
Kako nam je on kazao, prije deset godina su se muškarci mogli ošišati za od pet do osam KM, a sada se cijene kreću od 10 do 20 KM, u zavisnosti od toga žele li prati kosu i sređivati bradu. Šišanje za žene nekada je koštalo od 10 do 20 KM, a sada se cijene kreću od 20 do 40 KM.
“Muškarci su sve češće klijenti kozmetičkih centara, što nije bio čest slučaj u prošlosti. Međutim, i danas postoje retro muškarci koji nisu navikli da posjećuju frizerske i kozmetičke salone i koji dolaze samo kako bi se klasično ošišali. Njima je bitno samo da su uredni i ne žele ništa specijalno. S druge strane, postoje i oni muškarci koji su počeli brinuti o svom cjelokupnom izgledu i koji vode računa o svakoj dlaci na glavi. Njima je posjeta kozmetičkom salonu neka vrsta rituala”, dodao je Šehić.
Osim frizura, kada je riječ o muškarcima u posljednjih nekoliko godina svjetski trend postale su i brade. Naime, sve je više onih muškaraca koji su se posvetili puštanju i održavanju brade, što je u proteklom periodu bilo, na neki način, društveno neprihvatljivo. Đani Zuhrić je mladi sarajevski frizer i berber koji nam je također kazao kako muškarci sve više pažnje usmjeravaju na vlastiti izgled.
Muškarci u kozmetičkim salonima
“Kada govorim o svojim klijentima, oni uglavnom na šišanje ili sređivanje brade dolaze svakih 15-ak dana. Bio je jedan period kada su brade bile skoro neprihvatljive u društvu, obično kod starijih generacija. Polovinom 2012. godine brade su postale trend u svijetu, a nakon nekih godinu i kod nas. Brade su bile u modi dvije-tri godine i onda su se počele skraćivati i brijati. Ovo govorim u kontekstu trenutnih trendova u svijetu, a kod nas, kao i obično, sve kasni, tako da nas u BiH tek očekuje period skraćivanja i brijanja brada. Što se cijena tiče, moram kazati da tu sama lokacija salona igra bitnu ulogu, ali je kvalitet rada ono što zapravo diktira cijenu usluge. Međutim, postoje i oni saloni u kojima su cijene visoke, a kvalitet ispod prosjeka”, rekao je Đani Zuhrić, vlasnik brijačnice Gianni's Barbershop.
“Iako možda zvuči nevjerovatno, naši klijenti su uglavnom muškarci. Tu ubrajamo muškarce od 50 do 60 godina, koji su naše najčešće mušterije, a često nam se javljaju radi tretmana bora. S obzirom na to da koristimo aparat umjesto invazivnih igala za podmlađivanje, često radimo mezoterapiju lica i enzimski piling za prehranu kože. Mi imamo tretmane od 70 do 150 KM, što znači da nudimo za svaki džep ponešto. U principu, nama dolaze bolje situirani klijenti, jer je kozmetika danas luksuz, a manje potreba, iako nije rijetkost da nas posjete i osobe iz tzv. srednjeg staleža. Možda je važno reći da kod nas uglavnom dolaze strani klijenti kojima se više isplati u BiH uraditi tretmane koji su u evropskim državama pet ili više puta skuplji, kao što su skuplji i sami proizvodi”, kazali su nam iz beauty salona Diamond Touch.