BiH

BOJkot trgovina u BiH: Hoće li biti koraka ka regulaciji cijena?

Bojkot kao odgovor na inflaciju







U Bosni i Hercegovini se sutra najavljuje bojkot trgovina, vjerojatno inspiriran nedavnim događanjima u Hrvatskoj. Potrošači diljem zemlje suočeni su sa rekordnim porastom cijena osnovnih namirnica, a reakcije na društvenim mrežama i podrška za bojkot rastu.

Ključno pitanje koje se postavlja je: može li bosanskohercegovačko društvo, suočeno s rekordnim porastom cijena, postići promjene kroz sličan pritisak kao u Hrvatskoj? Hoće li bojkot trgovina u BiH imati stvarne rezultate ili će se svesti na simboličan protest?

Sličnosti i razlike između Hrvatske i BiH

Iako se u obje zemlje javlja snažna potrošačka frustracija zbog visokih cijena, postoje značajne razlike koje mogu utjecati na uspjeh bojkota u BiH:

  • Sličnosti:
    • Visoke cijene osnovnih namirnica izazivaju zabrinutost među potrošačima.
    • Rastuća podrška na društvenim mrežama: Sličan trend bojkota na internetu, koji je bio vidljiv u Hrvatskoj, sada raste i u BiH.
  • Razlike:
    • Manja koordinacija između vlasti i trgovaca u BiH, jer nedostaju jasni mehanizmi za regulaciju cijena na nacionalnom nivou.
    • Fragmentirano tržište: U BiH postoje različiti regulatorni organi (Federacija BiH, RS, Brčko Distrikt), što otežava uvođenje jedinstvenih mjera.
    • Slabija medijska pokrivenost: Za razliku od Hrvatske, gdje je bojkot dobio široku pažnju medija, akcije u BiH često ostaju lokalizirane i manje prepoznatljive.

Bojkot kao simboličan protest ili pokretač promjena?

Iako bojkot u BiH može biti snažan alat za podizanje svijesti o problemima, stvarne promjene neće se postići bez aktivne odgovornosti vlasti. U BiH, uspjeh bojkota uveliko ovisi o reakcijama vlasti, regulatornih tijela i trgovaca. Bez jasnih i koordiniranih mjera koje mogu donijeti vlasti, pritisak potrošača možda neće biti dovoljan da izazove sustavne promjene na tržištu.

Ako planirate sudjelovati u sutrašnjem bojkotu trgovina, podijelite koje su namirnice previše skupe sa BOJkot u BiH. Jedinstvo potrošača može biti snažan alat, ali stvarne promjene zahtijevaju i pritisak na institucije. Samo kroz zajednički napor, uz odgovornost vlasti, moguće je tražiti odgovornost od trgovaca i ostvariti dugoročne rezultate.

Možda će Vas zanimati i: