Općepoznata je činjenica da svako ko kupuje gume, gleda da kupi što mlađe misleći tako da će biti sigurniji, jer kako kažu, guma je prva linija fronta između vozila i kolovoza.
Naravno da treba obratiti pažnju na četverocifreni broj utisnut na gumi, a ispred kojeg stoji oznaka DOT, gdje zadnje dvije cifre označavaju godinu proizvodnje gume, a prve dvije cifre sedmicu proizvodnje u toj godini. Ali ono što je bitnije gledati je istrošenost i iskorištenost pneumatika.
Razlog tome su evropski standardi po kojima guma stara do pet godina ima status novog proizvoda, što dalje implicira da je bolje kupiti gumu koja je stajala tri godine u skladištu, nego onu koja se vozila sedam dana na vrelom asfaltu.
Materijal od kojeg se proizvode današnje gume je smjesa polibutadiena BR i stiren-butadien SBR, s odgovarajućim aditivima protiv starenja i sunca.
Predrasude i strah potiču iz prošlosti, kada su se gume pravile od prirodnog kaučuka, te su samim tim bile sklone pucanju i raspadanju.
Istraživanja su pokazala da su gume najbolje šest mjeseci nakon proizvodnje, jer je to potreban period da materijal od kojeg je napravljena guma sazrije.
Puno važniji od starosti gume jesu način skladištenja, istrošenost gazne površine i noseće strukture.
Izvor: Radio Sarajevo