Suveniri, naročito oni iz Italije, umiju da budu krajnje predvidljivi: kecelja sa Davidovim torzom, magneti u obliku pizze, snežna kugla sa Koloseumom. Ali, ovaj novitet sa jezera Komo je potpuno promijenio način na koji se pristupa mamiparama sa putovanja.
Za turiste koji se vraćaju sa odmora, fotoaparat pun slika i kofer pretrpan suvenirima obično su najbliže što mogu doći do toga da dio svog odredišta ponesu kući.
Međutim, komunikaciona kompanija ItalyComunica tvrdi da je uspjela da flašira sam vazduh sa prelijepog italijanskog jezera Komo i prodaje ove limenke za 9,90 eura po komadu.
Svaka limenka navodno sadrži 400 mililitara “100% autentičnog vazduha” prikupljenog sa jezera Komo, destinacije koja je posljednjih godina postala sve popularnija među turistima zahvaljujući svojoj ljepoti i povezanosti sa poznatim ličnostima – Džordž i Amal Kluni posjeduju kuću u blizini, dok su filmovi poput “Casino Royale” i “House of Gucci” snimani na tom području.
Više od 5,6 miliona ljudi posjetilo je jezero Komo u 2023. godini, a brojke konstantno rastu, prema podacima turističkog biroa Lombardije.
U pokušaju da iskoristi sve veći broj posjetilaca, marketinški stručnjak Davide Abagnale je prvobitno pokrenuo e-commerce sajt za prodaju postera jezera Komo, inspirisan posterima San Franciska i Los Anđelesa koje je vidio tokom svog medenog mjeseca 2022. godine.
Njegova najnovija inicijativa – prodaja konzervisanog vazduha – ima za cilj da stvori “suvenir koji se lako može spakovati u kofer za turiste” i “nešto originalno, zabavno, pa čak i provokativno,” rekao je portparol kompanije ItalyComunica za CNN u ponedeljak.
”To nije proizvod, već opipljiva uspomena koju nosite u srcu,“ rekao je Abagnale za CNN, dodajući da turisti, kada se vrate kući i otvore konzervu, mogu ponovo da je iskoriste kao držač za olovke.