BiH

SDA i HDZ ne mogu da se dogovore oko fotelja: Čovićevi ministri blokirali gradnju autoputa!




Planiranu izgradnju dionica autoputa kroz BiH, odnosno sve aktivnosti Autocesta FBiH zaustavili su ministri HDZ-a na svim nivoima vlasti.

Blokada, koju je lider ove stranke Dragan Čović naredio svojim kadrovima da izazovu, bila je predmetom razgovora sa koalicionim partnerom SDA, piše novinska agencija Patria.

Navodno, kompletna gradnja stala je zbog namjera ove dvije stranke, da stvore za sebe bolje pregovaračke pozicije u raspodjeli pozicija unutar Autocesta FBiH.

Federalni premijer Fadil Novalić, najavio je da se došlo do sporazuma vezano za kadrovska rješenja, a kada budu objavljena sva imena i pozicije vidjet će se zapravo ko je dobio veći i bolji dio kadrovskog kolača.

I dok SDA i HDZ, odnosno Dragan Čović i Bakir Izetbegović dijele fotelje, građani se kroz BiH voze putevima kakvih nema u cijelom regionu. Autoput sanjaju već godinama, a kako vladajuća garnitura se odnosi prema ovom iznimno važnom projektu, ko zna kada će biti i završen.

Najvažniji i najambiciozniji projekat u mandatu ove vlade jeste tunel kroz planinu Prenj.

Vlada FBiH donijela je Odluku o realizaciji projekta kojom se zadužuju federalne institucije da u roku od 30 dana obave sve aktivnosti iz svoje nadležnosti.

Zadani rok davno je istekao, a Federalno ministarstvo prostornog uređenja na čijem je čelu Josip Martić (HDZ) nije pokrenulo izradu amandmana na prostorni plan Koridora Vc, što je preduslov za sve druge aktivnosti.

Ovim je potezom Martić u startu blokirao projekat gradnje tunela Prenj.

Po gotovo istom scenariju, drugi HDZ-ov federalni ministar prometa i komunikacija Denis Lasić blokirao je gradnju dionice Doboj-Žepče putem koncesije. Ovo ministarstvo je prije više od godinu dana zaprimilo tendersku dokumentaciju da u svojstvu koncesora krene u realizaciju ovog projekta, ali do danas ništa nije urađeno.

Još jedan Čovićev kadar, Miro Džakula, direktor UIO BiH više od godinu dana koči pribavljanje odobrenja za gradnju graničnog prijelaza Svilaj, što je neophodno za završetak mosta preko Save i dionice autoputa Svilaj-Odžak.

U blokade je očekivano uključena i federalna ministrica finansija Jelka Milićević.

Vjerna Čovićeva saradnica još iz vremena kada je on bio direktor Sokola, već duže vremena ne upućuje u proceduru zahtjeve za finansiranje dionica autoputa za kreditore koji su već dogovoreni sa Kuvajtskim fondom za ekonomski razvoj, Evropskom bankom za obnovu i razvoj, Evropskom investicijskom bankom i OPEC fondom za međunarodni razvoj u iznosu od preko 200 miliona eura.

Od OPEC fonda još u 2014. godini obezbijeđeno je 60 miliona eura za gradnju dionice Drivuša-Donja Gračanica. Proveden je tender za nabavku radova i nadzor.

Garancije za ponudu ističu 20. aprila, odnosno za 16 dana.

Na ovoj dionici, općina Zenica u potpunosti je završila eksproprijaciju zemljišta tako da su otklonjene smetnje za početak radova.

Obzirom da je vrijednost radova 110 miliona eura, neophodno je obezbijediti dodatnih 50 miliona, što je i dogovoreno sa EBRD-om.

Ali, šta vrijedi dogovor kada nadležno Ministarstvo finansija i trezora BiH na čijem je čelu Vjekoslav Bevanda (HDZ) još uvijek nije uputilo zahtjev EBRD-u, a to može uraditi tek kada ministrica Milićević mu dostavi predmet.

Posljedica ovog planskog odugovlačenja jeste odgađanje gradnje zeničke zaobilaznice za narednu godinu, jer sredstva EBRD-a neće moći biti odobrena prije 2017. godine.

Zbog ove blokade u režiji HDZ-a, Autoceste FBiH su pokušale premostiti problem, te su Federalnoj vladi uputili prijedlog da se rezervišu sredstva iz drugih raspoloživih izvora kojima bi se zatvorila finansijska konstrukcija za gradnju zeničke zaobilaznice i prije nego EBRD odobri sredstva.

Na scenu opet stupa naravno Čovićev čovjek, federalni ministar prometa Lasić koji ovaj prijedlog nije ni uputio prema Vladi na razmatranje.

Čak i da Lasić to uradi, radovi neće moći početi sve dok državni ministar pravde Josip Grubeša (HDZ) ne omogući efektivnosti sredstava iz OPEC fonda.

Naime, da bi se otvorio namjenski račun na koji bi se povukla ova sredstva, neophodno je da Grubeša izda klauzulu efektivnosti na potpisani ugovor sa OPEC-om, što on naravno uporno stopira već mjesecima. Sredstva OPEC fonda stoje neiskorištena, a radovi na gradnji autoputa su blokirani.

SBB-ov čovjek još nije imenovan na čelo Autocesta FBiH

Podsjećanja radi, prije gotovo mjesec dana Vlada FBiH dala je saglasnost Nadzornom odboru Autocesta FBiH, da na mjesto direktora umjesto Jasmina Buče (SDA) imenuje Đenana Salčina (SBB). Nadzornom odboru je, kako je Patria već pisala, generalni sekretar SDA Amir Zukić signalizirao da stopiraju ovo imenovanje zbog problema u koaliciji.

U raspodjeli direktorskih pozicija, a što je i potpisano u koalicionom dogovoru, SDA i SBB su još krajem prošle godine utvrdili da Autoceste FBiH pripadnu SBB.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button