BiH

ČUVAJTE SE, STIGLI SU: Ko su i čemu služe stranački botovi?




Botovanje, kao fenomen na društvenim mrežama u kojem anonimni zastupnici određene politike, ideologije, kompanije, zavaravaju javno mnIjenje, zapravo je zloupotreba i nedemokratska tekovina, rečeno je na debati o zloupotrebi interneta.

Botovi su armija koja svojim komentarima na društvenim mrežama zavaravaju javno mnjenje, jer im je naređeno da svojim komentarima stvore utisak da je ceo svet opredeljen i da podržava njegovo mišljenje, koje ustvari nije lično, nego ciljano.

Taj fenomen koriste sve stranke i raspostranjen je u cilju promovisanja političkih ideja i stranačkih ličnosti.

Stranke uveliko koriste taj vid propagande, dobro je organizovan i važan je instrument u kampanjama, treba da promoviše, uništi ili ismije određenu ideju, ličnost, sa utiskom da je u pitanju mišljenje običnog građanina.

botovi

– U pitanju je sistemska manipulacija i obmanjivanje javnosti i strankama ne treba da dajemo pare za to. Na djelu je amoralna pojava, koja je toliko intenzivna da treba što prije da je se otarasimo – rekla je sociološkinja Vesna Pešić.

Pešićeva je ukazala da u politici uvijek ima doza populizma, ali da se politika ne može zasnivati samo na lažima.

Botovi su plaćeni i dobro organizovani ili im je nešto obećano za to što pišu na društvenim mrežama.

– Međutim, oni ne vjeruju u to što pišu – uveren je Marković.

Web-konsultant Sibin Grašić istakao je da botovanja, osim u politici, ima i u drugim sferama, kao na primjer kod alternativnih metoda liječenja, protivljenja vakcinaciji, prodaji određenih proizvoda.

– Botovi se trude da što veći broj ljudi uvuku u svoju priču – rekao je Grašić i naveo da su oni ponekad na društvenim mrežama veoma agresivni.

Međutim, Slobodan Georgijev iz Balkanske istraživačke mreže smatra da je uprkos tome što je agresivan, značaj botovanja precenjen iako pojedine stranke imaju, kako je rekao, čitave “bot divizije” .

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button