Promo

Dacia prodala milionito vozilo sa pogonom na ukapljeni naftni plin







Dacia je jedini proizvođač automobila koji u čitavoj ponudi vozila (Sandero, Stepway, Logan, Duster i Jogger) nudi dvogorivne motore s pogonom na benzin i ukapljeni naftni plin, poznatije pod imenom ECO-G100.

Oslanjajući se na provjerene, jednostavne i štedljive pogonske tehnologije koje ispunjavaju potrebe i želje kupaca, Dacia je od 2010. godine prodala čak milion vozila s pogonom na ukapljeni naftni plin.

Marka je zauzela vodeće mjesto na evropskom tržištu vozila s ukapljenim naftnim plinom sa 67-postotnim udjelom na kraju jula 2024. Drugim riječima, gotovo 40 % kupaca marke odlučilo se za izvedbe s plinskim motorom.

Dacia još od 2010. godine nudi dvogorivne motore sa pogonom na benzin i ukapljeni naftni plin, a sada je pridala milioniti primjerak takvog vozila (ukupno u svim zemljama prodaje). Dvogorivni sistem koji se od 2020. godine naziva ECO-G100od najviše 700 Nm pri 2000 o/min te pruža brojne prednosti zahvaljujući svestranim obilježjima:

Snažniji je od benzinske verzije (za 10 Ks i 10 Nm), troši 10% manje goriva i ispušta 10& manje emisije karbon-dioksida. Budući da ispušta 90% manje sitnih čestica, može se pohvaliti i manjim ugljičnim otiskom.

Dacia već 14 godina opsežno ispituje i prilagođava tehnologiju motora ECO-G100. Pored toga što se tvornički ugrađuje u vozila, taj motor počiva na stručnosti Renault grupe te je ujedno izdržljiv i pouzdan koliko i benzinska izvedba.

Vozila marke Dacia dizajniraju se i konstruiraju tako da se u njih može ugraditi plinski pogon. Pritom se spremnik ukapljenog naftnog plina ugrađuje u prostor koji je u drugim vozilima rezerviran za rezervni točak, što znači da ne utječe na kapacitet spremnika benzina niti zauzima mjesto u prtljažniku. Kao i ostala vozila u ponudi marke, verzije s plinskim pogonom isporučuju se s garancijom od 5 godina ili 100.000 km.

Motor ECO-G100 dostupan je po povoljnoj cijeni i donosi dugoročne uštede. Ukapljeni naftni plin jedna je od
najpovoljnijih vrsta goriva na tržištu: njegova je cijena za do 40 % niža od cijene 95-oktanskog bezolovnog benzina u Francuskoj pa kupci pri svakom punjenju spremnika mogu uštedjeti oko 40 EURA.

Dvogorivni motor radi jednako dobro bez obzira na to koju vrstu goriva upotrebljava (ukapljeni naftni plin ili benzin). Osim toga, povezan je s dvama spremnicima od 50 litara** (ovisno o modelu) te se jednostavno upotrebljava: vozač može ručno prebaciti s jedne vrste pogona na drugu ili vozilo to može učiniti automatski, primjerice kada se spremnik ukapljenog naftnog plina isprazni.

Motor ECO-G100 ostvaruje rekordan doseg do čak 1500 km***.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button