Most “Canakkale 1915”, najduži viseći most na svijetu koji se proteže kroz moreuz Dardanele u Istanbulu, konačno je spreman za otvorenje i puštanje saobraćaja.
Nakon zvanične ceremonije otvaranja koja će biti održana danas, most Canakkale 1915 bit će i zvanično najduži viseći most na svijetu, sa svojim glavnim rasponom od 2.023 metra, nadmašujući most Akashi Kaikyo u Japanu za 32 metra.
Na otvorenju mosta će prisustvovati predsjednik Recep Tayyip Erdogan koji je prošle godine najavio da će ovaj megaprojekt biti završen do 18. marta – Dana sjećanja na šehide i 107. godišnjicu pomorske pobjede u Canakkaleu, piše Hurriyet.
Izgradnja mosta počela je 18. marta 2017. godine, a danas će, nakon tačno pet godina biti pušten u promet. Na mostu je naporno radilo oko 5.000 radnika.
Most također ima neke kodirane karakteristike koje simboliziraju određene elemente turske istorije. Visina tornjeva mosta je 318 metara, što ukazuje na 18. dan trećeg mjeseca u kalendaru.
Iznad tornjeva nalaze se četiri spomenika koji simboliziraju ogromne topovske kugle koje je turski vojnik nosio na leđima tokom pohoda na Galipolje 1915. godine. Dužina glavnog raspona mosta je 2.023 metra, što je ujedno i referenca na narednu 2023. godinu, kada se obilježava 100 godina od uspostavljanja Republike Turske.
Sa ukupnom visinom od 318 metara, Canakkale 1915 postao je drugi najviši most, nakon istanbulskog mosta Yavuz Sultan Selim, i treća najviša građevina u zemlji.
Most će omogućiti putnicima da ga pređu za samo šest minuta, sa strane Gelibolua, a most će biti spojna tačka autoputa od 324 kilometra koji povezuje istanbulski okrug Silivri sa regijom Savaştepe u Balikesiru.
“Most je izgrađen godinu i po ranije nego što je planirano. Ovo će osigurati oko 411 miliona eura privredi zemlje”, rekao je ministar saobraćaja i infrastrukture Adil Karaismailoglu.
Bulent Turan, zamjenik predsjednika vladajuće Partije pravde i razvoja (AKP) jučer je izjavio da će most “podmladiti turizam, poljoprivredu i industriju u zemlji”.
“Canakkale će biti biser turskog turizma“, rekao je.
Ovaj megaprojekat je napravljen pod konzorcijumom južnokorejskih i turskih kompanija i bit će četvrti most u zemlji i peti prijelaz koji povezuje Aziju i Evropu nakon Mosta mučenika 15. jula, Mosta Fatih Sultan Mehmet, Mosta Yavuz Sultan Selima, Željezničkog tunela Marmaray i Euroazijskog tunela.
Završetkom projekta očekuje se smanjenje trajektnog saobraćaja, posebno tokom ljetnih mjeseci i državnih praznika, stvaranjem alternativnih ruta za transport iz provincija Istanbul i Trakija do regiona Marmara i Egejskog mora.
Kompletni radovi su koštali 3,1 milijardu eura što je za 100 miliona eura više od očekivanog, a na cijenu su utjecali pandemija odnosno povećanja cijena roba.