Kada se odlučuju za brend, kompaniju ili proizvod za koji će odvojiti svoj novac, ljudi uzimaju u obzir veliki broj faktora.
Na prvom mjestu je najčešće preporuka, međutim u malom broju slučajeva će zapravo naići na pravu preporuku, kojoj mogu vjerovati u potpunosti. Na drugom mjestu, kada preporuka izostane i kada istraživanje pokaže da su zapravo razlike među konkurentima male, ono što ostaje jeste – povjerenje. Ljudi će se opredijeliti za brend kome mogu da vjeruju.
Vjerovali ili ne, kada su veliki brendovi u pitanju, oni ulažu mnogo vremena i sredstava u to da postignu upravo takav utisak, a danas čak postoje i alati koji uz pomoć naprednih algoritama mogu da izračunaju koliko povjerenja uliva baš vaš sajt.
Ukoliko želite da saznate kako možete da napravite sajt koji će prodati vaš proizvod, zahvaljujući povjerenju, pročitajte nekoliko sljedećih savjeta.
Signali brenda
Kada posjetite bilo koji sajt, već na prvi pogled ćete steći određeni utisak koji će vas pratiti sve vrijeme tokom pretraživanja. Nazovite taj osjećaj intuicijom, ali budite sigurni da postoji veliki broj promišljenih postupaka koji služe upravo za to da bi se ona „zavarala”.
Ovo se postiže signalima brenda. U pitanju je svaki znak na sajtu koji ima za cilj da na neki način, podsvjesno ili svjesno, privuče pažnju i predstavi priču o samom brendu.
Prvi signal je domen, odnosno vaša web adresa koju će ljudi pročitati i prije nego što na nju kliknu.
To može biti ime vašeg brenda ili neka asocijacija na to čime se bavite, ali i ta jedna riječ, ma kako djelovala nebitno, može da ostavi vrlo snažan utisak.
Nakon toga, strana na kojoj se najglasnije čuju signali brenda jeste stranica „O nama”, na kojoj ćete predstaviti priču o vašem brendu i ono u šta i sami vjerujete. Ukoliko je cijela slika dovoljno jasna, posjetilac će nastaviti da istražuje i posjetiće vaše profile na društvenim mrežama.
To je prvih nekoliko koraka koji će definisati opšti prvi utisak koji će neko ponijeti sa vašeg sajta.
Kvalitetom protiv kvantiteta
Postoji mišljenje, koje nije pogrešno, prema kome – što više sadržaja postavljate na svoj web-sajt i što ste ažurniji u njegovom održavanju, to je veća vjerovatnoća da će vas Google prepoznati i postaviti na vrh pretrage.
Iako je to donekle tačno, vaš trud je potpuno beskoristan ukoliko taj sadržaj nema određenu vrijednost za vaše posjetioce i za čitaoce koji vas prate.
Pođite od sebe i biće vam jasno.
Kada počnete da pratite određeni brend, bilo na društvenim mrežama, bilo njihov sajt, i on počne da preteruje sa objavama i mejlovima, sigurno ćete odustati od toga, jer nema vrijednost za vas i ometa vas dok radite. Dakle – kvalitet je uvijek na prvom mjestu.
Kreirajte relevantan sadržaj
Imajući u vidu da već imate samoodrživi brend, sigurno znate šta su bolne tačke vaše ciljne grupe i kako možete da im olakšate razrješenje njihovih problema.
Pored toga, vjerovatno znate šta pretražuju kako bi došli do vas i koje ključne riječi koriste. Sada, kada imate sve te informacije, preostaje vam samo da zasučete rukave i počnete da radite na sadržaju koji će im pružiti odgovore.
Pri tome, budite objektivni, navodite izvore i dodajte linkove koje Google može da prepozna. Ukoliko se pokažete kao relevantan izvor informacija, budite sigurni da će vam ljudi vjerovati.
Povjerenje je nešto što se stiče ozbiljnim trudom i radom, a web-sajt je samo jedna ekstenzija kompleksne i ozbiljne strategije. Da biste znali šta je to u šta vaša ciljna grupa vjeruje, morate poznavati nju i sve njene dileme i sumnje.
Na tom istraživanju se mora vrijedno i svakodnevno raditi. Naravno, najvažnije od svega je da ste u pristupu iskreni i otvoreni, jer svaka, pa i najmanja laž, može biti vrlo jednostavno otkrivena. Ali i kada imate sve potrebne informacije, potrebno je da napravite ozbiljan, pouzdan i optimizovan web-sajt, koji će potencijalni posjetioci moći da pronađu. Ukoliko želite i sami da se oprobate u ovakvom poslu, upišite obuku za web dizajnera.