Na hrvatskim autoputevima jučer je postavljena prva 3D signalizacija za pogrešan smjer.
Prva 3D signalizacija postavljena je na autoputu A4 Zagreb-Goričan, a radovi su izvedeni tokom noći kako ne bi ometali saobraćaj na tom dijelu autoceste, poručili su iz HAC-a.
“Postavljanje ove signalizacije je pilot projekt koji provode Hrvatske autoceste, a prema našim saznanjima jedino se u Austriji provodi sličan projekt. Tokom noći sa četvrtka na petak izvešće se i druga 3D horizontalna saobraćajna signalizacija takođe na autoputu A4 na odmaralištu Ljubešćica, u smjeru Zagreba.
Tokom sljedećih dana planira se izvedba 3D horizontalne saobraćajne signalizacije na autoputu A1 Zagreb – Split – Dubrovnik, na čvorovima Gornja Ploča i Zagvozd te na autocesti A3 Bregana – Zagreb – Lipovac, na čvoru Rugvica kao i na autoputu A5 Beli Manastir – Osijek – Svilaj, na čvoru Đakovo i odmaralištu Ivandvor u smjeru Osijeka”, poručili su iz HAC-a.
3D oznake na kolovozu stvaraju optičku varku nailaska na “šiljke” ili umjetne izbočine, odnosno “uzdignute plohe” s ciljem dodatnog upozorenja vozačima koji su krenuli u pogrešnom smjeru.
Signalizacija za povećanje razmaka
“Takođe, u narednom periodu postaviće se dodatna saobraćajna signalizacija za poštovanje bezbjednosnog razmaka između vozila i to na dijelovima autoputeva gdje se događa najviše naleta na vozilo ispred. bezbjednosni razmak na autoputu pri najvišoj dopuštenoj brzini definisan je s dvije sekunde. Horizontalna saobraćajna signalizacija pomoći će vozačima vizualizaciju dvije sekunde, a koje znače razmak od 70 metara. Time će se osigurati sigurna udaljenost između vozila”, najavljuju iz HAC-a.
Osim toga biće postavljeni i znakovi “Držite razmak” te informativne ploče “Budite odgovorni” s izmjenjivim porukama upozorenja o važnosti držanju razmaka, opasnosti korištenja mobilnog u vožnji te opasnosti vožnje pod uticajem alkohola i opijata.
Sve navedene aktivnosti izvode se isključivo s ciljem dodatnog upozorenja i edukacije korisnika kako bi se povećala bezbjednost, smanjio broj saobraćajnih nesreća, ali i uticalo na podizanje svijesti o važnosti praćenja saobraćajne signalizacije kao i odgovorne vožnje, naglasili su iz Hrvatskih autocesta.