Zanimljivosti i zabava

Ovo su najveće misterije avijacije: Nikada nisu našli pilote kao ni njihove avione (VIDEO)










Pilot Frederik Valentić imao je 20 godina kada je nestao 21. oktobra 1978. godine. Njegov nestanak spada u najveće misterije u istoriji vazduhoplovstva. Neki su čak vjerovali da su ga oteli vanzemaljci. U to je bio uvjeren i njegov otac koji je umro 2000. godine i koji se nadao do kraja života da će mu “vanzemaljci vratiti sina”.

Australac Frederik Valentić bio je strastveni pilot i uvjeren u to da vanzemaljci redovno posjećuju zemlju te se čak bojao invazije. Frederik je imao dozvolu za male privatne avione i sanjao je o tome da postane profesionalni pilot, ali pao je ispite. Dva puta se prijavio u Royal Australien Air Force, ali nije uspio. U vrijeme nestanka bio je član privatne zajednice za obuku pilota. Ukupno je imao 150 sati leta. Frederik je tvrdio nekoliko dana prije nestanka da je vidio više svemirskih brodova. No nije bio jedini. Sedmicu dana prije njegovog nestanka više Australaca se javilo da je vidjelo svemirske brodove.

Frederik je kobnog 21. oktobra poletio s Cessnom 182 iz vazduhoplovne luke Morabin kod Melburna. Njegov cilj je bio King Airland koji pripada Tasmaniji. Budući da piloti žele, koliko je moguće, letjeti što manje iznad mora, Frederik je letio najprije iznad obale. Let je trebao trajati 90 minuta. Prijatelji su mislili da će se vratiti do kraja dana. Let je počeo u 18.19 sati. U 19 sati se javio kontrolnom tornju i rekao je da je u blizini Kejp Otvaja. Frederik je pitao kontrolni toranj da li ima na njegovom pravcu kakva letjelica. U kontrolnom tornju su mu rekli da nema. Frederik im je onda rekao da vidi letjelicu, da mu izgleda kao veliki avion i da vidi svjetla. Javio im je i da je taj “avion” upravo preletio preko njega.

– Kao da se igra sa mnom, letjelica me preletjela već dva, tri puta, njezinu brzinu ne mogu utvrditi – javio je Frederik kontrolnom tornju. Rekao im je i da je letjelica vrlo brza, da je ispred njega i da vidi zelena svjetla. Njegove zadnje riječi kontrolnom tornju su bile:

Čudna letjelica lebdi, to nije avion, ona lebdi.

Još 17 sekundi kontrolni toranj je čuo zvukove iz kabine aviona. Čuo se čudan metalni zvuk i nakon toga Cessna je zauvijek nestala. Nikada je nisu našli. Ufolozi vjeruju kako su Frederika oteli vanzemaljci. Jedan je ufolog tvrdio da je snimio, na dan Frederikovog nestanka, svemirski brod u blizini Kejp Otvaja. Godine 2014. pojavila se priča da je farmer vidio kako je svemirski brod “oteo” Cessnu. No nikada se nije saznalo tko je taj svjedok.

Bilo je puno teorija o tome kako je i zašto Frederik  nestao, ali je njegov nestanak i dalje misterija. Godine 1983. na otoku Flinders pronađen je komad za koji je utvrđeno s vrlo visokom vjerojatnošću da je pripadao nestaloj Cessni. Godine 2013. stručnjaci su došli do zaključka da je zbog neiskustva Frederikov avion ispao “iz ravnoteže” te se srušio.

Prva žena koja je preletjela Atlanski okean nestala kod Havaja

Amelia Earhart bila je pilot avijacije. Ona je prva žena koja je avionom, kao putnik, preletjela Atlanski okean i to između 17. i 18. juna 1928. godine s pilotom Vilmerom Štultcom. U istoriju je ušla i kao prva žena koja je sama preletjela sjeverni Atlantik i to od 20. do 21. maja 1932. Letjela je sama od Havaja do Kalifornije. Let je trajao 18 sati i 16 minuta te je preletjela 3860 kilometara.

Prije svojeg 40. rođendana krenula je avionom na put oko svijeta. Letjela je avionom  Lockheed Modell 10 Electra. Prvi pokušaj je prekinut u martu 1937. godine na Havajima zbog nesreće prilikom uzlijetanja. Srećom, tada nitko nije povrijeđen. Earhart i njen navigator Fred Nonan krenuli su opet 21. maja 1937. Preletjela je dvije trećine svojeg puta. Amelia je 2. jula krenula iz Nove Gvineje i trebala je preletjeti zadnji dio puta.

Krenula je prema otoku Havlend gdje je trebala napraviti još jednu pauzu kako bi nalili gorivo i kako bi se odmorila. Međutim na taj otok nikada nije sletjela. Otada joj se gubi svaki trag. Bila to jedna od većih potraga u istoriji vazduhoplovstva. Tražili su je od 2. do 19. jula kada su američke vlasti odustale od potrage. U potrazi su sudjelovali 64 aviona i osam ratnih brodova.

Pretražili su više od 402.000 kvadratnih kilometara Tihog okeana i sve je to koštalo oko četiri miliona dolara. Earhart je proglašena “nestalom, vjerojatno mrtvom”. Prema službenim informacijama njeno tijelo, tijelo Freda Nonana kao ni ostaci aviona nikada nisu pronađeni.  Ipak, 2014. je grupa ljudi koji godinama istražuju nestanak Amelije Earhart saopštili da su identifikovali dio njezinog aviona. Dio je pronađen još 1991. godine na nenastanjenom pacifičkom atolu Nikumaroro. Još se čeka potvrda da se to otkriće eventualno pokaže autentičnim.

Zamijenio kolegu pa poginuo

Čarls Ežen Žil Mrije Nunžese (Charles Eugene Jules Marie Nungesser) nestao je 1927. godine kada je imao 35 godina. On je bio najveća konkurencija Čarlsu Lindbergu. Pokušavao je preletjeti Atlanski okean. Nakon što to nije uspjelo Numžeseu i još jednom rivalu Fransoau Koliju, Lindberg je ušao u istoriju kao prvi koji je preletio put od Njujorka do Pariza.

Nunžese je bio vojni pilot tokom I. svjetskog rata. Do 1916. godine je 21 put oborio neprijateljski avion. Iako je bio više puta odlikovan, završio je nekoliko puta u kućnom pritvoru jer je letio bez odobrenja. Nije poštivao disciplinu i često je odlazio u Pariz gdje je uživao u alkoholu i provodio vrijeme sa ženama. U ratu je više puta ranjen alipostao je pravi “as”.

Nakon rata pokušao je otvoriti privatnu pilotsku školu, ali nije privukao dovoljno zainteresovanih. Zbog toga je otišao u SAD gdje je snimao filmove. Kasnije je postao zainteresiran za ideju da preleti Atlantik. Fransoa Koli koji je bio poznat po istorijskim letovima preko Mediterana planirao je još od 1923. preletjeti Atlantik zajedno s ratnim prijateljem Polom Taraskonom. No Taraskon je morao odustati zbog povrede pa je umjesto njega na put krenuo Nunžese. Krenuli su 8. maja 1927. sa aerodroma u blizini Pariza. Posljednje informacije o avionu su bile da leti u smjeru Irske, a kada tamo nikada nije stigao, pretpostavilo se da je pao u okean. Avion nikada nisu našli kao ni tijela pilota. Nagađalo se da se avion srušio zbog oluje, a bilo je teorija i da je pao u američkoj saveznoj državi Main.

Teorija ufologa: Avion se sudario s NLO-om

Feliks Ežen Monela Džunior (Felix Eugene Moncla, Jr.) bio je američki pilot koji je misteriozno nestao 1953. godine tokom akcije iznad jezera Superior na granici Kanade i SAD-a. Imao je 27 godina. Kasnije je zaključeno da se Moncla sudario s kanadskim vojnim avionomi srušio. No Kanada je inzistirala da tog dana niti jedan njihov avion nije bio uključen u nikakav incident.

Uveče 23. novembra vazdušne su snage stavljene u pripravnost nakon što je otkrivena“neidentifikovana” meta na području jezera.  Borbeni avion F-89C Scorpion je poletio iz baze. U njemu su bili Moncla i poručnik Robert L. Vilson čiji je zadatak bio radarom pratiti objekt. No imao je problema s tim pa je operater s tla davao Moncli tačne upute.

Kontrola s tla pratila je avion i drugi objekt.  Oni su se sve više približavali i u jednom trenutku se stopili u jednu točku. Prvo se pretpostavljalo da je avion možda prošao ispod ili iznad objekta. No na radaru je kasnije bila vidljiva samo jedna letjelica. Moncla su pokušali dobiti preko radija, ali bezuspješno. Avion i pilote nisu našli. Godine 1968. pojavila se informacija da su u blizini obale jezera Superior pronađeni dijelovi koji bi mogli pripadati nestalom F-89C. To ipak nikada nije službeno potvrđeno. Pojavile su se i različite teorije o tome što se zapravo dogodilo. Jedna je teorija bila da se F-89C sudario s kanadskim vojnim avinom ili helikopterom. Druga da je Moncla možda imao vrtoglavicu.

Na kraju je objekt s kojim se avion navodno sudario bio klasifikovan kao “nepoznat”. Godine 2006. ufolog Fransis Riddž primio je e-mail u kojem se tvrdilo da je grupa ronioca pronašla F-89C i to na dnu jezera Superior.

Na kraju se pokazalo da je ta priča izmišljotina. Ipak, ufolozi su se bavili teorijom da se Moncla sudario s NLO-om.

Izvor: 24sata.hr



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button