Svijet

Antirasistička reklama razljutila bijelu Ameriku




Roditelji širom Amerike zaziru od obavljanja “razgovora” sa svojom djecom. Za mnoge roditelje, taj “razgovor” odnosi se na neugodni razgovor o prvim odnosima. Ali za crne Amerikance, to je razgovor o rasizmu kojem su njihova djeca izložena.

Ovaj teški razgovor predmet je nove reklame kompanije koja proizvodi sredstva za domaćinstvo Procter & Gamble (P&G), nazvane “Razgovor.” Reklama traje svega oko dvije minute, ali obuhvata decenije razgovora o rasizmu koje crne majke vode sa svojom djecom. Među različitim scenarijima razgovora između roditelja i djece, jedna majka govori svojoj ćerki kako da se ponaša kada je policajac zaustavi u vožnji. U potresnom razgovoru, majka kaže:

Mama: “Dakle, kada te zaustave …”

Ćerka: “Mama, ja sam dobar vozač, ne brini.”

Mama: “Bebo, ne radi se o tome da li ćeš dobiti kaznu. Već o tome da li ćeš se vratiti kući.”

U drugim razgovorima jedna majka iz 1950-ih godina objašnjava svojoj ćerki da kada joj kažu da je “lijepa za jednu crnkinju” to nije kompliment, a majka iz 1960-ih objašnjava šta znači riječ “crnčuga” (“to je ružna, uvredljiva riječ i ti ćeš je i dalje čuti … ali nećeš dozvoliti da te ta riječ povrijedi”), majka iz 1990-ih pita svog sina koji odlazi na trening da li ima ličnu kartu (“u slučaju da te zaustave”). Reklama, koja završava pozivom svima da “razgovaraju o predrasudama”, dio je šire kampanje kompanije P&G nazvane “Moja crna koža je lijepa.”

Reakcije na reklamu pokazuju koliko je razgovor o rasi postao duboko podijeljen u Americi.

Za crne Amerikance, reklama ne prikazuje ništa novo. To je odraz onoga što oni znaju već decenijama—Amerika je zemlja velike nejednakosti i teško je objasniti ove surovu istinu djeci. P&G je dobio priznanje zbog davanja velikog prostora ovoj problematici. Kolumnista za Cincinnati Enquirer prisjetio se “razgovora” koji je njegova baka obavila s njim i razgovora koji on mora obaviti sa svoje troje djece i čestitao reklami zbog vjernog prikaza. Drugi kolumnista za Good Men Project pohvalio je reklamu što prikazuje “život crnaca u najrealnijem obliku: kako voljeti sebe, nositi se sa rasističkim uvredama i pripremiti svoju djecu za gotovo zagarantovan susret sa policijom.”

Ono što ne iznenađuje jeste da su mnogi drugi bijesni na kompaniju zbog toga što, prema pisanju sajta Conservative101.com, emituje reklamu koja sadrži “indirektan napad na bijele Amerikance.” Ovaj stranački sajt dalje opisuje reklamu kao “jednu od najrasističkijih reklama ikada snimljenih.” Jedan popularni Youtuber, Mike the Cop, pitao je svoje pratioce, “Zamislite samo da su uloge zamijenjene i da umjesto da prikažemo sve pripadnike policije kao potencijalno opasne po život kada vas zaustave, mi, policajci, prikažemo cijelu rasu kao potencijalno opasnu po život?” The National Review, desničarski portal, takođe je osudio reklamu kao “blažu verziju crnačke propagande. Drugi su optužili P&G da “prikazuje doba koje davno prošlo”.

Izvor: Qz.com



Back to top button