
Nove zračne fotografije prikazuju napredak na izgradnji “The Line” – najambicioznijeg segmenta projekta Neom u Saudijskoj Arabiji.
Riječ je o futurističkom gradu dugom čak 170 kilometara, koji predstavlja središnji dio ambiciozne saudijske vizije budućnosti pod nazivom “Vizija 2030”, inicirane od strane prijestolonasljednika Mohammeda bin Salmana.
Neom je ključna komponenta strategije kojom Saudijska Arabija nastoji diversifikovati svoju ekonomiju i smanjiti zavisnost o prihodima od nafte. U srcu projekta nalazi se “The Line” – niz paralelnih nebodera visine 500 metara koji se protežu kroz pustinju, formirajući ultrakompaktan urbani pojas širine svega 200 metara. Unutar ove uske strukture planirana je kompletna infrastruktura neophodna za svakodnevni život.
Iako saudijski zvaničnici ističu “Liniju” kao revolucionaran grad budućnosti, projekat je pod povećalom javnosti, naročito zbog izvještaja o lošim uslovima rada migranata na gradilištu.
Giles Pendleton, glavni operativni direktor projekta “The Line”, objavio je fotografije na svom LinkedIn profilu koje prikazuju kako projekt sve više poprima prepoznatljive obrise – od vodovodne infrastrukture do novoizgrađenih radničkih kampova i radova u brzo rastućoj luci Oxagon, industrijskom središtu u sklopu šireg kompleksa Neom.
“Odličan prikaz napretka različitih Neomovih infrastrukturnih projekata – od postavljanja vodovoda i smještaja za radnike do izuzetne aktivnosti u luci Oxagon. Sve napreduje dobro i prikazuje drugačiju perspektivu – iz zraka”, napisao je Pendleton.
Na snimcima se vidi i više od 60 novih vjetroturbina, kao i naselja u kojima su smješteni radnici angažovani na ovom megaprojektu.
Prema zvaničnim informacijama, oko 2.800 ljudi već živi i radi u Neomu, a grad bi do 2030. godine trebao postati dom za 1,5 miliona stanovnika. Projekat finansira javni investicioni fond Saudijske Arabije (PIF), koji ima na raspolaganju više od 700 milijardi dolara, dok je budžet samog Neoma procijenjen na 500 milijardi dolara.
Iako je planirano da glavni dijelovi projekta budu završeni do 2030. godine, brojni stručnjaci upozoravaju da bi zbog izuzetne kompleksnosti realizacija mogla potrajati i duže.