Izvršni direktor Oliver Blume rekao je zaposlenicima u srijedu da tvrtka mora prekinuti tri desetljeća staro obećanje o zaštiti radnih mjesta koje bi zabranilo otpuštanja do 2029.
Izjave su izazvale bijes radničkih predstavnika i zabrinutost njemačkih političara.
Uprava kaže da glavni istoimeni brend tvrtke treba postići uštedu od deset milijardi eura do 2026. Nedavno je postalo jasno da Volkswagenov odjel za osobna vozila nije na pravom putu da to postigne nakon što se oslanjao na umirovljenja i dobrovoljne otkupe kako bi smanjio snagu radne snage u Njemačkoj.
Budući da je europsko tržište automobila manje nego prije pandemije koronavirusa, Volkswagen kaže da sada ima više tvorničkih kapaciteta nego što mu je potrebno – a prijevoz nedovoljno iskorištenih proizvodnih traka je skup.
Europljani godišnje kupuju oko dva milijuna automobila manje nego prije pandemije 2019., kada je prodaja dosegnula 15,7 milijuna, rekao je glavni financijski direktor Arno Antlitz.
Budući da Volkswagen ima oko četvrtinu europskog tržišta, to znači da nam nedostaje 500.000 automobila, što je ekvivalent otprilike dvjema tvornicama, rekao je Antlitz radnicima.
Volkswagen koncern, čijih 10 brendova uključuje SEAT, Škodu, CUPRU i gospodarska vozila, u prvom je ovogodišnjem polugodištu ostvario operativnu dobit od 10,1 milijardu eura, što je 11 posto manje nego lani.
Globalni proizvođači automobila vode bitku za budućnost, trošeći milijarde kako bi se prebacili na električne automobile s nižim emisijama u utrci za pronalaženjem vozila s konkurentnom cijenom i dovoljnim dometom da uvjere kupce da ih kupe.
Kina ima desetke proizvođača automobila koji proizvode električne automobile jeftinije od svojih europskih ekvivalenata. Ti se automobili sve više prodaju u Europi.
Zbog istih pritisaka dobit je pala i njemačkim BMW-u i Mercedes-Benzu.
Volkswagen ima 10 tvornica za sastavljanje i dijelove u Njemačkoj, gdje se nalazi 120.000 od 684.000 radnika širom svijeta. Kao najveći europski proizvođač automobila, tvrtka je simbol prosperiteta potrošača i gospodarskog rasta zemlje nakon Drugog svjetskog rata.