BiHBiznisIstaknutoU fokusu

Šta je Vlada FBiH zanemarila u prijedlogu ekonomskih mjera










SVE NEDOREČENOSTI I KARDINALNE GREŠKE PREDLOŽENOG ZAKONA O UBLAŽAVANJU NEGATIVNIH EKONOMSKIH POSLJEDICA

Poštovani zastupnici Parlamenta Federacije, šefovi klubova poslanika i predsjednici parlamentarnih stranaka u FBiH,

Ponovo vam se obraćamo s komentarima na NACRT ZAKONA o ublažavanju negativnih ekonomskih posljedica kako bi skrenuli pažnju na nedorečenosti, nedovoljno definiranje, loše formulacije i loše predložene mjere za pomoć privredi i očuvanje bh. ekosistema.

Zakon sa komentarima dostavljam u prilogu kako bi svi zajedno kreirali amandmane i spriječili usvajanje katastrofalno lošeg zakona u određenim tačkama:

ČLAN 1 – kardinalna greška je usvojiti OBUSTAVLJANJE svih sudskih postupaka jer ima ogromne implikacije na sve sudske sporove (komentar u tekstu zakona)
ČLAN 2 nedostaje šta znači subvencija, u kojim rokovima i na koji način se refundira
ČLAN 4
a. Stav 2 – 244,8KM ne obuhvata sva davanja na minimalne plate, zahtijevamo da budu uračunata sva davanja na platu do iznosa od 377KM (to je iznos primanja tehnoloških viškova na birou tako da i firmama treba staviti na raspolaganje). Na neto platu od 407 KM, sljedeći firma ima sljedeća davanja:
  • Doprinos za PIO – 139,63 KM
  • Doprinos za zdravstvo – 100,17 KM
  • Doprinos za nezaposlenost – 12,14 KM
  • Porez na dohodak -11,89 KM
  • Vodna naknada – 2,04 KM
  • Naknada za elementarne nepogode – 2,04 KM
  • Naknada za zapošljavanje invalidnih lica – 3,04 KM

UKUPNO POREZI I DOPRINOSI 270,93 KM.

b. Stav 2 – zahtijevamo da se zakon primjenjuje od marta 2020
c. Stav 5 – nije dobro definirano, ostavlja mnogo prostora za subjektivne ocjene i nepravedna rješenja
d. Stav 7 – Ovakvom formulacijom sprečavate privredne subjekte da predaju zahtjeva za april od kojeg se primjenjuje zakon
ČLAN 5, Stav 2 – Samostalni poduzetnici su stavljeni u nepovoljan položaj u odnosu na ostatak privrede. Ako je svima na minimalnu platu, mora biti i u ovom segmentu subvencioniranje na minimalno propisanu osnovicu
ČLAN 7 ZAHTIJEVAMO DODATNO: Oslobađanje u visini od 50% poreza na dobit svih firmi koji su u zakonskim rokovima izmirile akontaciju porez na dobit i koje nemaju drugih poreskih dugovanja za 2019 godinu. Radi se o najboljim poreskim obveznicima kojim treba poboljšati likvidnost ovom mjerom.
ČLAN 10 Pojašnjeno u Članu 1
ČLAN 12 Sve mjere su definirane zaključno sa 30 dana nakon okončanja „stanja nesreće“, samo ovaj član 180 dana nakon okončanja stanja nesreće.
a. Ovim se otvara prostor za malverzacije s namjenskim sredstvima nižih nivoa vlasti kojim će se eventualna preostala sredstva koja se mogu koristiti u slučaju prirodnih nesreća netransparentno trošiti.
b. Zahtijevamo izbacivanje „zdravstvenih“ iz formulacije obzirom da se ZAKON odnosi isključivo „za ublažavanje ekonomskih posljedica“ i njim se ne tretira zdravstveni segment.

c. Zahtijevamo jasne upute, u skladu sa dostavljenim inicijativama Glasa Malih Biznisa, za sve nivoe vlasti kako bi se postigla sinergija i puna snaga svih sredstava na lokalnim nivoima. Obzirom da se radi o 10 kantona i 96 gradova i općina, zakonodavac namjerno ostavlja prostor za velike zloupotrebe sredstava kroz diskreciono pravo 106 donosilaca odluka o utrošku, raspodjeli i podršci svakom privredniku u BiH.

Ovo može podrazumijevati i omogućavati narušavanje načela pravednosti, kršiti poslovna, vjerska, nacionalna , spolna i druga prava, a novac se neće iskoristiti na pravi način.

Napominjem da samo na računu Općine Centar stoji iznos od 12 miliona KM za civilnu zaštitu i izgradnju skloništa koje ovakvom formulacijom u potpunosti stavljate na raspolaganje općinskom Načelniku (bez potreba izglasavanja na općinskom vijeću).

Isti je slučaj sa kantonima i ostalim općinama, a radi se stotinama, pa možda i o milijardu maraka u svim fondovima.
Poštovani zastupnici, nadamo se da ćete shvatiti našu zabrinutost kardinalnim greškama u zakonu, ostavljanjem prostora za manipulacija, malverzacije i probleme u privredi, kao i u bh. društvu, koje ovaj zakon može donijeti. Vlada FBiH, nažalost, ne vlada ni osnovnim pravnim, a ni osnovnim ekonomskim informacijama, znanjima i terminima. Zato vam stojimo na raspolaganju da usaglasimo amandmane na zakon koji bi ispravili sve ove greške, a privredi dali poticaj i osjećaj zaštićenosti, umjesto osjećaja milenijumske prevare bh. građana i bh. privrede.
Privreda nisu neki bogati trgovci dionicama ljudi s Menhetna, privreda smo svi mi koje svaki dan vidite i znate da teško zarađujemo svaku marku dok vi rijetko kad radite i uzimate po nekoliko naših plata za samo jedan mjesec nerada. Od omiljenog prodavca s pijace, obućara, frizera, masažera, stomatologa, glumca, advokata, taksiste, recepcionera, konobara, prodavca, stolara, zidara, obućara, dadilje, vaspitačice vaše djece u vrtiću, učiteljice stranih jezika, trenera, kuhara, instruktora vožnje, vlasnika restorana, ćevabdžije, pjevača, arhitekte, bravara, limara, cvjećara (sve ovo i u ženskom rodu … Odbranite sve te ljude, jer svi su oni glasali za vas.

Mi smo
#GlasMalihBizinisa i podržava nas više od 40.000 članova.
Naša
#BorbaZaMaleBiznise se neće ugasiti.
Pratite GLAS MALIH BIZNISA NA FB-u na LINKU

 



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button