Kompanija Meta Platforms Marka Zuckerberga razmatra mogućnost da Evropljanima počne naplaćivati verzije Instagrama i Facebooka bez oglasa kao odgovor na pooštravanje propisa Europske unije (EU) o privatnosti podataka.
Prema prijedlogu, korisnici u Evropi mogli bi birati između besplatnog korištenja platformi s personaliziranim oglasima ili plaćanja približno deset eura mjesečno na računalu za iskustvo bez oglasa.
Korisnici mobilnih uređaja plaćali bi, pak, oko 13 eura mjesečno za skrolanje bez oglasa zbog provizija koje inače naplaćuju Appleove i Googleove trgovine unutar aplikacija. Korisnici koji bi na Instagram povezali i Facebook plaćali bi otprilike i dodatnih šest eura po računu. Ukratko, dakle, 20-ak eura mjesečno za ono što sada imamo besplatno.
Ovaj potez dolazi u trenutku kada regulatori EU zahtijevaju da Meta traži pristanak korisnika prije prikazivanja personaliziranih oglasa temeljenih na korisničkim podacima, a taj zahtjev bi mogao ugroziti Metin primarni izvor prihoda. Dužnosnici Mete detaljno su opisali plan, poznat kao SNA (pretplata bez oglasa), tijekom sastanaka s regulatorima privatnosti u Irskoj i regulatorima digitalnog natjecanja u Bruxellesu u septembru. Prijedlog je također podijeljen drugim regulatorima privatnosti u EU radi doprinosa.
Ljudi upoznati s prijedlogom tvrde da će se korisnicima omogućiti izbor između nastavka besplatnog pristupa Instagramu I Facebooku ili plaćanja verzija bez ikakvih oglasa, saznaje Wall Street Journal.