Prema novom izvješću, prodaja vinilnih ploča nadmašila je prodaju CD-a u SAD-u prvi put od 1987. godine.
Nešto više od 41 miliona vinilnih ploča prodano je u 2022., u iznosu od 1.2 milijarde dolara, dok je prodano samo 33 miliona CD-a u vrijednosti od 483 miliona dolara.
Bila je to 16. uzastopna godina rasta prodaje ploča, oko 71% prihoda od fizičkog formata, piše BBC. Prihodi od snimljene muzike u SAD-u porasli su sedmu godinu zaredom i dosegnuli rekordnih 15.9 milijardi dolara.
Sveukupno, prihod od snimljene muzike u 2022. porastao je za 6%, prema izvješću koje je objavilo Udruženje diskografske industrije Amerike (RIAA), uglavnom zahvaljujući streamingu, ali i prodaji fizičkog glazbenog formata.
Izvješće je pokazalo da su prihodi od fizičkih glazbenih formata postojano rasli tijekom godina, obilježeno “izvanrednim oživljavanjem” 2021. nakon što su bili utišani zbog covida-19 2020. Prihodi od fizičke muzike u cjelini porasli su 4% prošle godine, potaknuti vinilnim pločama koje su zabilježile porast od 17%.
U međuvremenu, prihod od CD-a pao je 18%. Fizičke kopije glazbe nastavile su biti bolje od digitalnih preuzimanja, pokazalo je izvješće, što je zabilježilo još jedan pad prihoda, pad od 20% na 495 miliona dolara.
To je oštar kontrast u odnosu na vrhunac popularnosti digitalnih preuzimanja koja su nekoć bila, jer su činila 43% prihoda od snimljene glazbe u 2012. Od tada su preuzimanja strmoglavo pala – na samo 3% prošle godine.
Prihod od streaminga, koji uključuje “plaćene pretplate, usluge podržane oglasima, digitalni i prilagođeni radio, platforme društvenih medija, digitalne aplikacije za fitness i druge”, porastao je 7% na rekordnih 13.3 milijarde dolara. Ostvario je 84% ukupnih prihoda.
Prošlogodišnja prodaja vinilnih ploča pokazuje da vinil “cementira svoju ulogu sastavnice modernog muzičkog tržišta”, rekao je predsjednik i izvršni direktor RIAA-e Mitch Glazier u objavi na Mediumu.
“Ljubitelji muzike očito se ne mogu zasititi visokokvalitetnog zvuka i opipljive povezanosti s umjetnicima koje vinil pruža”, rekao je Glazier, “a izdavačke kuće u potpunosti su ispunile tu potražnju stalnim nizom ekskluzivnih izdanja, posebnih reizdanja i prekrasno izrađenih paketa i diskova.”