ArhivaTehnologija

Top kompanije koje posjeduje Facebook




Facebook Inc. (FB), web mjesto za društvene mreže koje je pokrenuo Mark Zuckerberg 2004. godine, razvilo se u masovnu firmu.

Firma je se u početku zvala FaceMash prije nego što je promijenila ime u The Facebook i, na kraju, izbacila “the” iz svog imena, na Facebook.

Facebook je od svog osnivanja vodio predsjedavajući i glavni izvršni direktor Mark Zuckerberg. Glavni operativni direktor Facebooka je Sheryl Sandberg, glavni direktor za financije je Dave Wehner, glavni direktor tehnologije je Mike Schroepfer, a njegov glavni direktor za proizvode je Chris Cox.

Facebook je od svog osnivanja preuzeo agresivnu strategiju kada je u pitanju stjecanje različitih firmi. Strategija Facebooka za povećanje zarade provodi se kroz diverzifikaciju.

Od 2014. godine Facebook vrši akvizicije koje su daleko izvan područja onoga što biste očekivali od kompanije za društveno umrežavanje. Najpoznatija Facebook kupovina bili su Instagram 2012. godine i WhatsApp 2014. godine.

Facebook Messenger

Facebook Messenger prvobitno je razvijen kao aplikacija za razmjenu poruka još 2008. godine, a nazvan je Facebook Chat. Usluga razmjene poruka doživjela je obnovu 2010. godine, a kasnije je objavljena kao samostalna aplikacija na iOS-u i Androidu u augustu 2011. godine.

Aplikacija omogućuje korisnicima slanje poruka na uređajima bez potrebe za razmjenom telefonskih brojeva. Messenger također korisnicima omogućuje korištenje emojia kao i dijeljenje fotografija i videozapisa. Također ima nekoliko prilično urednih značajki grupe, poput stvaranja anketa i podjele računa.

Instagram

Iako Instagram nije stvarao prihod sve dok ga Facebook nije kupio 2012. godine, nedavno se procjenjuje da vrijedi 100 milijardi dolara. Instagram je platforma za dijeljenje fotografija i videozapisa na društvenim mrežama koja donosi novac putem oglašavanja na platformi od 2013.
Nije pretjerivanje reći da je kupnja Instagrama transformirala Facebook. Prvo, neke procjene govore da Instagram ostvaruje više prihoda od oglašavanja nego Facebook, a neki pokazatelji sugeriraju da kompanija godišnje ostvari 8 milijardi ili više dolara prihoda.

WhatsApp

WhatsApp je usluga za razmjenu poruka i poziva koja je dostupna u cijelom svijetu. Osnovan 2009. godine, WhatsApp je zamišljen kao jeftina alternativa SMS uslugama. Od ovog pisanja WhatsApp korisnicima omogućuje besplatne poruke i pozive drugim korisnicima aplikacije, bez obzira na lokaciju širom svijeta. Od veljače 2018. godine WhatsApp je nadmašio Instagram korisničku bazu, s oko 1,5 milijardi aktivnih korisnika.

Tijekom većeg dijela svoje historije WhatsApp je ostvario prihod samo kroz početnu kupnju od 1 USD ili, na nekim lokacijama, godišnju naknadu za održavanje od 1 USD. Neke procjene rezultiraju prihodima WhatsApp-a od čak 5 milijardi USD do 2020. Međutim, postupak unovčavanja aplikacije izvan početnog troška i redovnih naknada nije jasan; osim tih troškova, WhatsApp ostaje besplatna usluga slanja poruka i poziva, a aplikacija ne podržava oglašavanje.

Oculus VR

Osnovan 2012. godine, Oculus VR je tehnološka tvrtka i jedan od lidera u nastajanju prostora tehnologije virtualne stvarnosti. Firma je najpoznatija po Oculus Rift-u, njegovom hardveru za slušalice virtualne stvarnosti koji je dizajniran za video igre. Nedavno je tvrtka lansirala Oculus Go, svoje prve samostalne slušalice za virtualnu stvarnost, za koje nije potrebno dodavanje konzole. Iako Facebook nije otkrio pad prihoda za Oculus, čini se da je tvrtka zainteresirana za iskorištavanje ove kupovine u pokušaju dominacije na tržištu softvera i hardvera za virtualnu stvarnost.

Otkad je Facebook kupio Oculus VR 2014. godine, ova podružnica ostvarila je višestruke vlastite akvizicije. Možda najistaknutija od ovih akvizicija bila je kupnja firme Surreal Vision iz 2015. godine, firme specijalizirane za rekonstrukciju 3D scenarija.

FriendFeed

Iako trenutno nije aktivna marka Facebooka, FriendFeed ipak predstavlja ključnu akviziciju u historiji tvrtke. FriendFeed bila je jedna od prvih kompanija koje je Facebook kupio. FriendFeed služio je kao agregator, prikupljajući informacije s web lokacija društvenih medija, blogova i feeda tipa RSS. FriendFeed je na kraju zatvoren u 2015. godini, ali njegove usluge i estetika žive u mnogim značajkama Facebook News Feeda, temeljne komponente Facebook korisničkog iskustva.

LiveRail

Facebook je kompaniju LiveRail kupio za video oglase 2014. godine, što je možda najvjerojatnije u pokušaju traženja novih izvora prihoda. LiveRail izdavačima pruža podatke i tehnologiju u vezi s video oglasima kako bi im pomogli u najboljem ciljanju i postizanju motiviranih kupaca. Nakon što je kupio kompaniju, Facebook je pomaknuo neke od svojih fokusnih točaka: postupno je smanjivao LiveRail Central, firminu mrežu za nadmetanje, a neke od drugih projekata LiveRaila preuzeo je u Facebook.

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button