Ukidanje velikog broja aviolinija iz Bosne i Hercegovine, a u čemu prednjači Wizzair, zaustavili su ekspanziju povezivanja Bosne i Hercegovine avolinijama sa svijetom.
WizzAir je nedavno zatvorio bazu u Sarajevu i ukinuo gotovo sve svoje linije iz glavnog grada Bosne i Hercegovine, a prije tri dana objavljeno je da ukida liniju između Tuzle i Vaxjoa u Švedskoj u sklopu zatvaranja sedam linija u regionu bivše Jugoslavije.
WizzAir je svoj fokus u BiH stavio na Tuzlu, dok o pokretanju letova ovog prijevoznika sa mostarskog aerodroma za sada nema novih informacija, nakon potpisanog ugovora o kojem je izvijestila gradska uprava Mostara.
Istovremeno, WizzAirov konkurent Ryanair se nedavno proširio na Tuzlu, a nakon informacija da putnici ne mogu da rezervišu kartu ni za jedan let ove aviokompanije sa banjalučkog aerodroma poslije marta počelo se govoriti o njihovom odlasku sa zračne luke u najvećem gradu Republike Srpske.
Irski avioprijevoznik se još nije oglasio tako da zvanične informacije o budućnosti letova na banjalučkog aerodroma nema.
No, bez obzira na to, očigledno je da je na sceni avioprijevoza u BiH velika prekompozicija poslovanja niskocjenovnih prijevoznika, koji su vrlo felskibilni u prilagođavanju tržišnim uslovima.
Na valu psotpandemijskog oporavka zabilježena je ekspanzija putovanja, ali se usljed promijenjenih okolnosti izazvanih ratom u Ukrajini, a prije svega zbog rastuće inflacije, potražnja za avioletovima smanjuje.
Wizz Air upravo je objasnio da su nepovoljna situacija na tržištu i izazovno poslovno okruženje doveli do zatvaranja njihove baze u zračnoj luci Sarajevo.
– Glavni izazovi s kojima smo se suočili [u Sarajevu] su rastuće cijene goriva i visoki nivoi inflacije koji su utjecali na potražnju za zračnim prijevozom u zemlji, obrazložio je Wizz Air.
Na nivou grupacije, usljed rastućih troškova energije nakon napuštanja zaštite cijena goriva tokom pandemije Wizz Air je u šest mjeseci do 30. septembra ostvario operativni gubitak od 63,8 miliona eura.
Međutim, rekli su da očekuju da će do aprila iduće godine imati slične strategije zaštite kao i konkurenti.
– Danas smo u nepovoljnijem položaju od konkurencije, rekao je izvršni direktor Jozsef Varadi. – Od aprila nećemo imati taj konkurentski nedostatak u odnosu na naše konkurente.
Osim ovih faktora treba imati u vidu i da su aerodromi u Bosni i Hercegovini jedni drugima konkurencija u borbi za naklonost niskocjenovnih avioprijevoznika. Ne samo što nisu puno udaljeni jedni od drugih nego svi dobrim dijelom ciljaju na dijasporu kao glavno tržište.
Bosanskohercegovačko tržište je malo te je i borba dva velika niskocjenovna avioprijevoznika za putnike naročito izražena.
Čini se da se ona sada fokusira na Tuzlanski aerodrom, gdje oba prijevoznika imaju uspostavljene letove.