Kineska marka Xpeng polako osvaja Evropu. Prodajna mreža se širi, a razmišljaju i o otvaranju fabrike kako bi izbjegli visoke poreze. Njihov najnoviji električni model Mona M03 u Kini košta manje od većine evropskih gradskih benzinaca.
Kineski proizvođač Xpeng predstavio je u srijedu svoj model Mona M03 kojem će se cijena kretati od 15.220 do 19.795 eura.
Dakako, radi se o cijeni tog modela u Kini. Na evropskom tržištu one bi trebale biti veće zbog poreza. No, čini se da će Xpeng tome doskočiti otvaranjem fabrike u Europi. U ovom trenutku još nisu odabrali lokaciju na kojoj će se automobili proizvoditi.
Što se prodaje tiče, Reuters je u travnju naveo kako se Xpeng već prodaje u Nizozemskoj, Norveškoj i Njemačkoj. U planu im je pokretanje prodaje i u Francuskoj, Italiji, Ujedinjenom Kraljevstvu i još nekim državama. Plana za prodaju u Bosni i Hercegovini još nema, no jedan – očito uvezeni – automobil te marke registriran je i u Hrvatskoj.
Limuzina veličine Audija A4 i Tesle 3
Novi model Mona M03 košta manje čak i od većine benzinskih gradskih modela, ali zato nudi mnogo više od njih. Dug je 478 centimetara, širok je 190, dok mu je gepek obima čak 621 litre. Za usporedbu, Audi A4 dug je 476 centimetara, širok 185, dok mu je prtljažnik obujma 460 litara. Doseg osnovnog modela iznosi 515 kilometara. Nazivaju ga pametnim automobilom jer ima i razne sustave koji vožnju čine sigurnijom i lakšom.
Naravno, Mona M03 je puno veći konkurent Tesli 3, nego Audiju. Osim dimenzijama, na njega liči oblikom i enterijerom. Ali,Tesla 3 je na kineskom tržištu dvostruko skuplji od Mone.
Tokom proslave 10 godina firme i predstavljanja Mone M03, izvršni direktor i predsjednik Xpenga He Xiaopeng, napravio je i tri predviđanja. Očekuje kako će tokom sljedećih 10 godina ostati samo sedam glavnih kineskih automobilskih marki. Nije rekao, no podrazumijeva se da bi Xpeng trebao biti jedna od njih. On očekuje kako će se polovica Xpengova prodavati u inostranstvu, dok će godišnja prodaja njihovih vozila s AI pogonom dosegnuti milion jedinica.
Fabrika je predstavila i svoj vlastiti čip, XPENG Turing, nazvan po pioniru računarstva Alanu Turingu. Riječ je o prvom čipu s 40 jezgri na svijetu prilagođenom modelima s umjetnom inteligencijom. To je i prvi čip dizajniran za osnaživanje automobila definiranih umjetnom inteligencijom, robota s umjetnom inteligencijom i eVOTL-ova (električnih letjelica koje vertikalno slijeću i uzlijeću). Taj čip značajno će potaknuti razvoj Xpengovih AI modela.