Kultura

Damir Imamović objavio novu pjesmu “Sarajevo”










Pjesma “Sarajevo” novi je autorski rad Damira Imamovića koji govori o jednom drugačijem gradu raskidajući sa sevdalijskom tradicijom hvalospjeva o gradovima.

“Sarajevo” je bazirano na viđenju fotografa Amera Kapetanovića, sa kojim Imamović sarađuje već godinama. Njegova videa za pjesme “Hajrija” i “Kada moja mladost prođe” zapaženi su raniji radovi.

Ovom pjesmom Imamović najavljuje i album “Dvojka”, koji izlazi 29. aprila 2016. u izdanju renomiranog Glitterbeat Recordsa. Novi album koji stiže nakon mnogo hvaljenog prvijenca iz 2012. godine.

“Sarajevo”, pjesma koja otvara album, stavlja poznato sevdalijsko sazvučje u službu jednog “drugog Sarajeva”, nestajućih i zaboravljenih generacija onih koji se nisu uklopili a tiho su obojili kulturni i politički život bosanskog glavnog grada. Cjelokupnim albumom provejava elegična atmosfera, ali i sporogoreća ekstaza: od “Opio se mladi Jusuf-beg” pa sve do predivne i gipke “Lijepa Zejno”, pjesme koja pokazuje tačno šta nedavno uvođenje violine donosi Sevdah Takhtu. Između njih leže pjesme nade i slomljenog srca u zadivljujućoj igri između tradicije i inovacije, na albumu koji je više ili manje jednako podijeljen između Imamovićevih originalnih kompozicija i pjesama autora čija su imena odavno zaboravljena.

Rođen i odrastao u Sarajevu, Damir Imamović uronio je u zvuk sevdaha još od djetinjstva. Mnogo je toga napisano o njegovoj zvjezdanoj porodičnoj tradiciji – djedu i ocu koji su zapamćeni kao legende ovog žanra. Međutim, od dana kada je rastjerivao dosadu u skloništu učeći prve akorde na gitari tokom opsade grada ranih 1990ih, Damir je potpuno promijenio pravila igre. Jer ne radi se o čovjeku koji bi bez puno truda upisao sebe u liniju nasljednog prava – bilo bi to prelagano. On dolazi s pitanjima i, iznad svega, izazovima: pitanjima za čuvare baštine koji su posvećeni svođenju stila, ritma i repertoara na zatvoreni skup konvencija; i izazovima nešto novijim, 20ovijekovinim ortodoksijama koje bi od sevdaha htjele napraviti odraz nacionalnog karaktera. Imamovićeva umjetnost nije ništa drugo do tiha, uporna pobuna unutar sevdaha – duboko promišljen rad koji odbija zavodljivost nacionalizma. On tu muziku odvodi izvan njenog rodnog mjesta i pokazuje joj svijet.

 



Back to top button