Model 3, koji bi se trebao početi isporučivati krajem 2017. godine po cijeni od 60.000 KM u osnovnoj verziji, može preći 345 kilometara između dva punjenja, a u šest sekundi postići ubrzanje od 97 kilometara na sat.
U samo 24 sata američki konstruktor električnih automobila Tesla Motors primio je 232.000 rezervacija otkako je predstavio Model 3, namijenjen širokom tržištu. Pred njim su još brojni izazovi kako bi ostvario ambicije.
Vlasnik kompanije Elon Musk, novi model namijenjen masovnoj proizvodnji predstavio je u četvrtak, a rezervacije su pljuštale, svaka uz kaparu od 1.700 KM.
Model 3, koji bi se trebao početi isporučivati krajem 2017. godine, po cijeni od 60.000 KM u osnovnoj verziji, može preći 345 kilometara između dva punjenja, a u šest sekundi postići ubrzanje od 97 kilometara na sat.
Ovo vozilo donosi i promjenu paradigme za kalifornijsku Tesla Motors, koja je uspjela u 2015. godini uvjeriti 50.000 ljudi da kupe Model S i “crossovers” Model X po cijeni višoj od 120.000 maraka.
Musk je objasnio da mu je cilj proizvoditi 500.000 automobila na godinu do 2020. godine.
– Tesla treba preći na višu razinu kako bi postigao uspjeh u idućem desetljeću – upozorava Stephanie Brinley, stručnjakinja za tržište automobila.
– On neće moći proizvoditi na samo jednom mjestu u svijetu, trebat će uspostaviti mrežu dobavljača i suočiti se s izazovima koje su drugi konstruktori auta savladavali desetljećima – kaže stručnjak Jean-François Belorgey.
– Kompanija Tesla nije još ostvarila profit, za to će trebati čekati četiri godine – kaže Musk, a dionica Tesle narasla je u petak za 3,40 posto na Wall Streetu.
Tesla tek treba “zadobiti povjerenje potrošača i ulagača”, a za to je potrebno da Model 3 bude isporučen na vrijeme, upozorava Brineley i podsjeća da Tesla u prošlosti baš i nije poštivao rokove.
Model X, komercijaliziran krajem 2015. godine isporučen je s velikim zakašnjenjima.
Tradicionalni konstruktori neće Muskov uspjeh posmatrati prekriženih ruku, pa tako General Motors priprema Chevrolet Bolt, koji bi se trebao po istoj cijeni naći na tržištu godinu dana prije Modela 3.
Ni njemački proizvođači ne žele Tesli prepustiti monopol pa su Audi, BMW i Mercedes obećali početi komercijalizirati krajem desetljeća modele koji su „ekološki“ opredijeljeni prema okolini.
Renault i Nissan, koji se hvale da zajedno drže polovicu svjetskog tržišta električnih vozila, pripremaju budući model Leaf.
Sniženje cijene baterija na čemu Musk radi sa “Gigafactory” bit će preduvjet da se tržište pokrene na svjetskoj razini.