Kineski građevinci brže od očekivanog grade Pelješki most tako da se već sada iznad morske površine mogu vidjeti naglavnice koje će nositi buduće stupove mosta – najveće investicije u novijoj hrvatskoj povijesti, u vrijednosti 2,08 milijardi kuna, koja bi trebala biti završena u iduće dvije godine, piše Jutarnji list.
U prvoj godini kineska tvrtka CRBC uspjela je završiti 25 posto radova na mostu. Odnosno, do sada je fakturirala radova u vrijednosti od oko 500 niliona kuna od njihove ukupne vrijednosti.
Svi radovi teku prema planu. Sada se na pojedinim pilotima vadi materijal i piloti se betoniraju i postavljaju oplate za izradu naglavnica koje će povezivati te pilote – kaže za ‘Jutarnji’ Jere Šegedin, voditelj projekta Pelješkog mosta, uime investitora, Hrvatskih cesta.
Uz radove u podmorju, uskoro počinju i oni na kopnu.
– Počele su pripreme za temeljenje stupa mosta na kopnu u Komarnoj i Brijesti – rekao je Šegedin, pojašnjavajući što to, zapravo, izviruje iz mora.
– To su oplate na kojima će se betonirati naglavnice. Riječ je o velikim betonskim blokovima koji će povezivati pilote u jednu cjelinu. Nije to gotov proizvod, nego priprema za postavljanje armature, nakon čega slijedi betoniranje – rekao je Šegedin.
List piše da budu li Kinezi radili ovakvom dinamikom, nema dvojbe da će se i ova faza radova vrlo brzo zgotoviti, najdulje do početka iduće godine.
Gotovo 400 Kineza predano radi na gradilištima u Komarnoj i Brijesti, pa je 148 pilota zabijeno i prije predviđenog roka, zaključuje Jutarnji list.