Afera Dieselgate i najave pojedinih gradova o zabrani pristupa dizelašima urbanim sredinama gotovo potpuno su paralizirale prodaju donedavno najpopularnijih vozila u najvećoj evropskoj privredi.
Čak 4,5 milijardi eura u neprodanim dizelskim automobilima trenutno stvara glavobolju njemačkim trgovcima. Nepopularnih dizelaša ne mogu se riješiti čak ni uz diskontnu cijenu, piše Bloomberg.
Njemačka udruga automobilskih distributera ZDK objavila je podatak prema kojem na skladištima trenutno leži čak 300.000 automobila opremljenih motorima koji zadovoljavaju norme Euro 5.
Deutsche Automobil Treuhand je objavio rezultate ankete prema kojoj je 29 posto vlasnika dizelaša priznalo kako bi voljeli što ranije prodati svoj automobil zbog straha od deflacije i potencijalne zabrane korištenja.
Premda su njemački proizvođači automobila krenuli u provođenje servisnih akcija kojima su unaprijedili softver vlastitih automobila, njemačka ministrica okoliša Barbara Hendricks je rekla kako spomenuta rješenja nisu dovoljna za zadovoljavanje zakonom propisanih ograničenja o emisijama dušikovog oksida u mnogim gradovima.
Za to vrijeme u BiH se i dalje bilježi stalni porast broja polovnih dizel vozila. Samo u prvoj polovici ove godine u BiH je uvezeno više od 33.000 vozila, većinom iz zemalja EU.
„Ako pogledamo podatke novih u odnosu na polovna vozila, onda možemo reći da u velikoj većini prednjače polovna putnička vozila, zato što je u šest mjeseci ove godine, kad su u pitanju polovna vozila, uvezeno 27.372 vozila, dok je u isto vrijeme uvezeno 5.758 novih vozila“, kaže glasnogovornik Uprave za indirektno oporezivanje BiH Ratko Kovačević za Deutsche Welle.
Prema podacima BiH Auto-moto kluba (BIHAMK), samo prošle godine u BiH je registrirano 990.730 cestovnih motornih vozila, od čega su više od 70 posto bila vozila sa pogonom na dizel gorivo.
„Oko 28 posto činila su vozila na benzinski pogon, dok je zanemarivo mali broj vozila sa alternativnim pogonskim gorivom – manje od jedan (1) posto”, navodi se u godišnjem izvještaju BIHAMK-a. Statistike nadalje pokazuju da je više od 70 posto registriranih vozila u BiH starije od 15 godina, za što se krivi teška ekonomska situacija i nemogućnost povoljnije kupovine novih vozila.
Udruženje prometnika naftnih derivata FBiH ne vjeruje da bi anti-dizel politika u nekim zemljama EU mogla dramatično promijeniti tržište automobila u BiH, odnosno pretvoriti ju u europski auto-otpad.
„Tržište BiH, niti u bilo kojem drugom segmentu, niti u bilo kojoj drugoj djelatnosti nije izuzetak u tako nekoj dramatičnoj razlici u odnosu na nama susjedna tržišta. Znači uglavnom se radi o prilično srodnim tržištima, tako da po tom pitanju sasvim je izvjesno da ne može biti bojazni u mjeri u kojoj bi tu bilo neke spektakularne razlike u odnosu na visoko razvijene zemlje“, kaže za Deutsche Welle Sekretar Udruženja Amela Kečo.
Izvor: DW