Obrt N.G. Babić Visiko bavi se proizvodnjom i prodajom suhomesnatih proizvoda – goveđeg suhog mesa – pečenice i goveđe sudžuke. Osim govedine, Obrt N.G.Babić proizvodi i suho pureće i pileće meso, ali i oblikovane proizvode od mesa, kao što su ćevapi i pljeskavice.
Od davnina se meso, koje je lako kvarljiva namirnica, konzerviralo za kasniju upotrebu. Trajanje mu se produžava sušenjem, soljenjem, salamurenjem i dimljenjem. Sve su metode potvrđeno dobre jer sprječavaju kvarenje. Sušenjem mesa u objektima N.G. Babić nastaju suhomesnati proizvodi, karakteristični po specifičnom mirisu zrenja i tamnoj boji. Kako bi poseban način spremanja suhomesnatih proizvoda koji je naslijedila od predaka podijelila sa drugima, visočanka Nevzeta Babić otvorila je obrt koji se bavi navedenom djelatnošću ali ujedno čuva i tradiciju.
“Dugogodišnja tradicija sušenja mesa u okviru moje porodice me motivisala da tradicionalnu proizvodnju pretvorim u posao. Generacije prije mene u mojoj porodici su proizvodile goveđe suho meso. Suprug i ja smo odlučili da na tome izgradimo naš biznis. Kada imamo tako dobar proizvod, zašto ga ne iskoristiti i ne krenuti ozbiljnu preduzetničku priču” kaže visočka preduzetnica Nevzeta Babić i nastavlja „u početku je ovo bila dodatna djelatnost naše porodice, ali uslijed nedostatka posla, proizvodnja suhog mesa nam je postala osnovna djelatnost i ovaj korak se pokazao kao uspješan.”
Kada je riječ o kvaliteti proizvoda, Nevzeta ističe:
“Svi proizvodi se izrađuju od kvalitetnih komada mesa. Proizvodnja se bazira na upotrebi kuhinjske soli, bez dodatnih aditiva, emulgatora i začina, jer smo odlučili zadržati tradicionalni način proizvodnje. Salamurenje traje 21 dan, a zatim se meso prebacuje na prirodno sušenje na dimu od zdravog bukovog drveta, pri čemu vršimo blago nadimljavanje. Bitnu ulogu za postizanje dobrog kvaliteta i sočnog proizvoda ima strujanje zraka naše kontinentalne klime. “
Slano baš onoliko koliko treba, sočno i domaće, suho meso proizvedeno kod porodice Babić ima specifičnu aromu dima zahvaljujući tradicionalnoj dobroj bukovoj vatri, a ne umjetnom dimu.
“Drugačiji smo od sličnih proizvođača jer smo zadržali tradicionalan način proizvodnje, koji je korišten decenijama ranije. Ljudi su tada pripremali meso za svoje porodice i trudili se da bude što zdravije i ukusnije. Iako je takva proizvodnja zahtjevnija, mi smo zadržali stari način proizvodnje prenoseći iskustva i način proizvodnje naših djedova. Suprug i ja smo željeli da naša djeca imaju zdravu hranu na raspolaganju, a onda smo postepeno krenuli sa prodajom”, sa ponosom ističe ova preduzetnica.
Preduzetnička porodica Babić ne posjeduje vlastitu klaonicu, niti uzgajaju goveda, ali za te potrebe sarađuju sa lokalnim provjerenim uzgajivačima i klaonicama. S tim u vezi, Nevzeta ističe:
“Svakodnevno sarađujemo s domaćim klaoničarima, od kojih vršimo nabavku šnicle kao sirovine, koju u svojoj proizvodnji oblikujemo, usoljavamo, sušimo i postižemo kvalitetan završni proizvod.”
Ukusnu sušenu govedinu Babića možete kupiti na tržnicama u Visokom, ali i na sajmovima, gdje se trude da javnost upoznaju sa svojim načinom obrade mesa. Kvalitet su, osim stanovnika Visokog, prepoznali i u kompaniji Gastro merak, za koje su Babići počeli proizvoditi meso.
“Svi naši proizvodi se mogu kupiti u manjim i većim tržnim centrima pod robnom markom Gastro merak. S obzirom da je u pitanju hrana, kvalitet je izuzetno bitan. Mi smo proizvođači kojima je osnovni zadatak postići dobar i kvalitetan proizvod. To nam je prvi i osnovni zadatak. Dodatno zadovoljstvo je kada od posla u kojem uživate možete dobro živjeti, proširivati proizvodnju s vremenom i upošljavati nove ljude. Svi su na dobitku kada imamo stabilan biznis od koga više ljudi može da živi i hrani svoju porodicu”, s ponosom ističu Babići.
Porodica Babić konstantno radi i na unaprijeđenju proizvodnje i prodaje i trude se koristiti prilike iz okruženja za jačanje vlastitog biznisa. S tim u vezi, Nevzeta se prijavila za YEP inkubator poslovnih ideja kojeg su, u 2018. godini, na području grada Visoko zajednički pokrenuli Projekat zapošljavanja mladih (YEP) koji se provodi uz podršku Švicarske agencije za razvoj i saradnju (SDC) i Grad Visoko. Zahvaljujući podršci Projekta zapošljavanja mladih (YEP) u sklopu YEP inkubatora poslovnih ideja, Nevzeta je osnažila preduzetničke vještine, ali i izvršila nabavku opreme i sirovina te unaprijedila produktivnost rada.
O planovima za dalji razvoj poslovanja, Nevzeta navodi: “Želimo svoje proizvode brendirati i cilj nam je da visočko meso bude još prepoznatljivije u našoj državi ali i van granica Bosne i Hercegovine, jer ovo je proizvod koji „prodaje sam sebe“- bez puno reklame, suho meso je traženo i lako dolazi do konzumenata. Svakako da u planu imamo i izvoz, ali dok se stvore uslovi za izvoz mesa iz BiH u zemlje Europe. Na područuju Visokog, formirano je udruženje koje će zaštititi interese proizvođača suhomesnatih proizvoda i omogućiti realizaciju projekta koji nosi naziv Provođenje procedure za zaštitu brenda i dobijanje oznake geografskog porijekla Visočke pečenice. Cilj ovog udruženja je da promoviše visočke proizvode, koji su prepoznatljivi u svijetu i u bliskoj budućnosti trebaju da zauzmu mjesto koje im pripada“.
Na kraju razgovora sa ovom uspješnom preduzetnicom, poslala je poruku svima onima koji žele da imaju vlastiti biznis a kao recept za uspjeh navodi ljubav prema poslu kojeg radite: “Mora se raditi s puno ljubavi. Sve što se ne radi sa interesovanjem i voljom je izrazito teško, zbog toga je ljubav prema poslu jedan od najvažnijih faktora uspjeha u preduzetništvu”, ističe Nevzeta.
Obrt N.G. Babić možete kontaktirati putem e-mail-a nevzeta.babic@gmail.com
Projekat zapošljavanja mladih (YEP) koji podržava Vlada Švicarske u partnerstvu sa više od 30 lokalnih zajednica (općine, gradovi i kantoni) razvio je program za razvoj poslovnih poduhvata pod nazivom YEP inkubator poslovnih ideja. U okviru YEP inkubatora poslovnih ideja je samo u 2018.godini pokrenuto preko 100 biznisa. Podršku mladim preduzetnicima nastavlja Investicijska fondacija IMPAKT.