Ukrajinska pošta uskoro planira da izda posebnu poštansku marku, kojom će obilježiti uspjeh postignut na takmičenju za pjesmu Evrovizije.
Ukrajinska grupa Kalush Orchestra ubjedljivo je pobijedila u konkurenciji prijavljenih na takmičenju za Eurosong, zahvaljujući neviđenom odzivu televizijskih gledalaca iz cijele Evrope, koji su glasali za Ukrajinu.
O dizajnu poštanske marke odlučit će umjetnički odbor, napisao je na Fejsbuku šef Ukrajinske pošte Igor Smeljanski, dodavši kako se nada da će se sve odvijati ubrzanim tempom.
I uspjeh posljednje dvije ukrajinske pobjednice Eurosonga, pjevačica Ruslane i Jamale, obilježen je izdavanjem prigodnih poštanskih maraka.
Nedavno je Ukrajinska pošta izdala marku posvećenu ukrajinskim vojnicima na Zmijskom ostrvu u Crnom moru, koji su odbili da se predaju posadi ruskog ratnog broda.
Smeljanski je objavio skicu za novu marku, na kojoj bi trebalo da piše “Pomozite Marijupolju – Pomozite Azovstalu”. To su riječi koje je nakon proglašenja pobjednika u subotu uvečer na pozornici u Torinu izgovorio fontmen Kalush Orchestra, Olega Psjuk.
Pjevač je kazao i da bend namjerava da proda svoj evrovizijski trofej na aukciji i da donira sav prihod od prodaje Ukrajini i ukrajinskim oružanim snagama.
Ukrajinski zvaničnici su obećali da će zemlja biti domaćin takmičenja sljedeće godine, bez obzira na rat.
Trenutno Ukrajina takav događaj ne bi mogla da realizuje zbog vanrednog stanja u zemlji. Na snazi je noćni policijski čas, a oružanom sukobu sa Rusijom ne nazire se kraj.