BiznisVijesti

Teret koji ne može most, trpe privrednici: Zbog zatvaranja saobraćaja preko mosta, ugrožene firme i radna mjesta




Granični prelaz Brčko pored toga što je specifičan slučaj u pogledu beneficija za turizam, donosi i jednu od najznačajnijih prednosti Brčkog, a to je logistički potencijal i ekonomsku atraktivnost našeg grada.

Komparativna prednost koju carinjenje u Brčkom ima za lokalne firme, a naročito one proizvodne, jednaka je prednosti za sve kompanije u našem okruženju, a riječ je o brojnim privrednicima iz Bijeljine, Zvornika, Ugljevika i Lopara, koji će biti prinuđeni da zatvaranjem mosta počnu da koriste druge granične prelaze.

Možda će Vas zanimati i:

„Obustavljanjem teretnog saobraćaja preko mosta, Brčko ostaje potpuno logistički marginalizovano, što prirodno dovodi do drastičnog smanjenja prihoda od terminala koji je našem gradu u 2018. godini donio 1.236.000,00 KM bez uračunatog PDV-a“ poručili su iz Udruženja logističara Brčko distrikta Trans Logistics.

Sa druge strane, za sve koji svoju robu budu i dalje carinili u Brčkom donijeće dodatan trošak terminala i špedicije od oko 100 do 200 KM, duži transportni put, a samim tim i više izgubljenog vremena.

„Ugrožavanjem poslovanja domaćih privrednika direktno su ugrožena i radna mjesta. Trenutno ako vidimo da u 10 špedicija rade po tri zaposlena, najmanje 30-ak porodica može ostati bez egzistencijalnih primanja, a ako dođe do potpunog zatvaranja mosta zbog rekonstrukcije štetu će pretrpiti i veliki trgovački lanci, benzinske pumpe i restorani, što bi na godišnjem nivou značilo gubitak od 30 miliona KM“  izjavili su u Udruženju logističara Brčko distrikta.

Pored svih gubitaka za Brčko, zatvaranje mosta moglo bi da prouzrokuje i dugoročnu posljedicu, a to je dodatan odlazak radne snage u zemlje Europske unije i nedostatak kvalifikovanog kadra.

 

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button