
U saradnji između renomiranog ETH univerziteta iz Ciriha i kompanije Science Robotics, razvijen je napredni četveronožni robot sposoban da igra badminton protiv ljudskih protivnika.
Ovaj robot demonstrira zavidan nivo koordinacije i preciznosti, koristeći naprednu tehnologiju vještačke inteligencije.
Za pogon robota koristi se učenje s pojačanjem, metoda umjetne inteligencije koja omogućava da sistem uči kroz proces pokušaja i grešaka. Kroz brojne pokušaje, robot postepeno usavršava svoje sposobnosti donošenja odluka.
Njegova AI arhitektura integriše vizuelnu percepciju, motoričku kontrolu i upravljanje rukom, omogućavajući robotu da prati kretanje loptice i precizno je udara. Posebnu ulogu u njegovoj sposobnosti snalaženja u prostoru ima model percepcije šuma, obučen na stvarnim kamerama iz fizičkog okruženja, čime se osigurava stabilna i pouzdana izvedba.
„Razvili smo model koji mapira uticaj kretanja robota na kvalitet njegove percepcije,“ izjavio je Yuntao Ma, jedan od istraživača. „To omogućava algoritmu da pronađe balans između brzine i tačnosti, bez kompromisa.“
Istraživački tim ističe da ovaj projekat dokazuje veliki potencijal AI tehnologije u razvoju robota s nogama za izvođenje kompleksnih zadataka, otvarajući vrata ka budućnosti autonomnih i inteligentnih sistema – uključujući i humanoidne robote.
„Naš algoritam upravljanja se može primijeniti i na druge robotske platforme, uključujući humanoide, kao i na zadatke poput traganja, spašavanja ili kućne asistencije,“ zaključuje Ma.