Vozač autobusa u Njemačkoj dospio je u centar pažnje javnosti nakon što je na autobusu zalijepio kontroverznu poruku.
Fotografija poruke zalijepljene na vjetrobranskom staklu brzo se proširila društvenim mrežama, a vozač je suspendovan.
“Ovaj autobus vozi Nijemac”, glasi poruka koja dočekuje putnike u njemačkom gradu Drezdenu.
Provokativnu poruku na Twitteru je podijelio Peter Dorfel (23), medicinski radnik iz Drezdena.
“Šta je ovo dođavola?”, napisao je Nijemac ispod fotografije i tagovao javni transport u gradu. Oni su mu odmah odgovorili da su već vidjeli ovu poruku i da će ovakvo ponašanje biti sankcionisano.
@DVBAG was zur Hölle soll das pic.twitter.com/be7QJlwb1f
— ❄️ Hero in Winter ?️ (@Barldarian) December 16, 2019
“Naša firma ne može da bude platforma za političke prepirke”, rekli su iz firme, dodavši da je 52-godišnji vozač autobusa suspendovan.
Prema njihovim riječima, dotičnog vozača nisu otpustili jer do sada nije bilo nikakvih žalbi na njegov račun. Suspendovani čovjek priznao je poslodavcima šta ga je natjeralo da zalijepi ovakvu poruku.
“Htio je da putnicima da do znanja da zna njemački”, istakli su.
Lokalni mediji pišu da će provokativna poruka naškoditi i firmi, koja trenutno traga za radnicima iz Srbije, usljed nedostatka radne snage.
Srbi sve više voze autobuse u Njemačkoj
Izmjenama Zakona o bezbjednosti saobraćaja na putevima biće ukinuta obaveza da prođu dvije godine između dobijanja C i D kategorije vozačkih dozvola, a prevoznici smatraju da bi trebalo dozvoliti i da se vozač autobusa može postati sa 21, umjesto sadašnjih 24 godine.
“U Nemačkoj, gde najviše ljudi iz Srbije odlazi, sa 21 godinom možete da postanete vozač autobusa na prigradskim linijama do 50 kilometara”, objasnio je direktor Evropa bus iz Valjeva Zoran Todorčević, član odbora grupacije za putnički saobraćaj Privredne komore Srbije.
Spuštanje starosne granice bio bi dodatni impuls, ističe on i dodaje bi se onda moglo kroz dualno obrazovanja i doškolovavanje došlo do potrebnog broja profesionalnih vozača.
Nijemcima nedostaju i kamiondžije
Njemačkoj trenutno nedostaje između 45.000 i 60.000 vozača kamiona, prenosi portal Seebiz pozivajuću se na njemačke medije. Više od trećine vozača u Njemačkoj ima 55 i više godina, tek 2,5 odsto ih je mlađih od 25 godina, a 40 odsto vozača kamiona moglo bi otići u penziju u sledećih 10-15 godina.
Rumel navodi da bi tako 2030. godine u Njemačkoj moglo nedostajati čak 150.000 vozača kamiona.