Konačno je potvrđeno da su velike kompanije, korištenjem različitih standarda u proizvodnji hrane za istočno i zapadno tržište, varale potrošače u istočnoj Europi. Iz Europske komisije o zaštiti potrošača prvi put su otvoreno priznali da su kompanije krive jer su lošije proizvode pakirale u iste ambalaže i distribuirale u zemlje istočne Europe.
Prema riječima najvišeg dužnosnika Europske komisije o zaštiti potrošača, multinacionalne kompanije za hranu i piće godinama varaju kupce u istočnoj Europi jer im prodaju lošije verzije poznatih marki.
“Prvi put jasno kažemo da je riječ o nepoštenoj komercijalnoj praksi”, rekla je Věra Jourová, europska povjerenica za pravosuđe i zaštitu potrošača, prenosi Klix.
Lošija kvaliteta
Istaknula je da su sve verzije proizvoda za istočno tržište imale znatno lošiju kvalitetu u odnosu na proizvode koji su namijenjeni zapadnom tržištu, čak i oni koji su upakirani u istu ambalažu.
Obećala je da će prisiliti multinacionalne kompanije da zaustave “pokušaj dovođenja u zabludu potrošača u istočnoj Europi”, jer su predugo koristili različite izgovore za ovu praksu.
Nakon što su u Coca-Coli kupljenoj u slovenskim trgovinama pronašli mnogo više šećera i frukto-glukoznog sirupa nego u Coca-Coli iz Austrije, rečeno je da je recept prilagođen lokalnim ukusima. U novijim istraživanjima istaknuti su i drugi poznati brendovi poput Lidla, Pepsija i Birds Eyea. Multinacionalne kompanije inszistiraju na tvrdnji da su reagovali na lokalnu potražnju i da nisu namjerno zavaravali potrošače.
Jourová je rekla da Europska komisija za sada neće imenovati kompanije koje su uključene, ali je poručila da je spremna to uraditi ako ne promijene svoje ponašanje.