Biznis

Ovi mladi bez podrške države i društva znaju kako pokrenuti biznis u BiH




Studenti iz Bosne i Hercegovine, njih 56 sa 14 javnih univerziteta, učestovali su u kampanji „EU for You“, koja je trebala pokazati njihova razmišljanja o socio-ekonomskim reformama u Bosni i Hercegovini. Podijeljenji u sedam timova, u manje od mjesec dana studenti su trebali pripremiti medijsku kampanju. Mladi iz Bihaća i Banjaluke, studenti Ekonomskog fakulteta iz ta dva grada, bavili su se problemima pokretanja vlastitog biznisa u BiH i tako osvojili prvu nagradu.

Mladi poduzetnici bez podrške države i društva

Možda će Vas zanimati i:

Studentica iz Bihaća Naila Krupić bila je članica pobjedničkog tima u kampanji „EU for You“. Njen tim bavio se pronalaskom prvog posla, odnosno pokretanjem biznisa u BiH. Projekat su nazvali „Self-up“, iz posebnog razloga, kaže ova studentica.

„Ovom kampanjom ne želimo samo graditi svoj biznis, već smo željeli izgraditi i sami sebe. Sama ‘Self-up’ kampanja bazirala se na tome da otkrijemo koji su to glavni problemi u pokretanju vlastitog biznisa i na koji način da riješimo te probleme. Kroz naše aktivnosti koje smo imali, tj. bili su ‘Self-up iskustva’, ‘ Self-up akademija’ i „Self-up umrežavanje’, uspjeli smo od građana iz Bihaća i Banjaluke saznati koji je po njihovom mišljenju najveći razlog zašto mladi ne pokreću svoje biznise i zašto napuštaju Bosnu i Hercegovinu. U većini slučajeva, to je, nažalost, nepostojanje podrške, kako okoline tako i gradske vlasti i uprave, koji odmah na početku osuđuju svaki vid pokretanja vlastitog biznisa kod mladih ljudi“, objašnjava Naila Krupić.

Zato su oni kampanju osmislili tako da ukažu na prednosti koje trud i rad donose.

„S obzirom na to da smo ugostili ljude koji su napustili Bosnu i Hercegovinu, pa se onda vratili, pokrenuli svoje biznise i sada su vodeći u svojim branšama, pokušali smo kroz neke motivacione govore prikazati da nije najlakše otići iz BiH, da Bosna i Hercegovina ima budućnost, da smo joj mi ta budućnost, da dokažemo da mi mladi ne sjedimo i samo pijemo kafu, već da razmišljamo o budućnosti, o našim planovima i da imamo neke ciljeve u svom životu. Moram samo istaknuti da smo na ‘Self-up akademiji’ ugostili čak i strane investitore, na primjer iz Makedonije, te su sa njihovog stanovišta polaznici Akademije mogli vidjeti kakva je percepcija stranih investitora o privredi Bosne i Hercegovine“, dodaje Krupić.

Teme kojima se bavilo 56 studenta bile su obrazovanje, prvo radno iskustvo, zapošljavanje i poduzetništvo. Projekat je podržao Ured specijalnog predstavnika Evropske unije u BiH, te marketinška agencija Boram.

„Nama je bio zapanjujući taj nivo energije i ambicije koji se pojavio među tim mladim ljudima. Jedna se poruka cijelo vrijeme, kao lajtmotiv, pojavljivala – da mladi ljudi ne žele da odu iz Bosne i Hercegovine, da žele da ostanu ovdje, da grade svoju zemlju, ali da žele da imaju sutra posao, platu, da imaju dobar život. To su poruke koje su pokazale da oni ustvari ne žele previše. Oni žele samo neki normalan život“, prenosi svoje utiske Samra Lučkin, iz agencije Boram.

Isti problemi i u Bihaću i u Banjaluci

Pobjednički tim boravio je Briselu, kako bi predstavio svoj projekat, ali nisu jedini koji su osvojili nagrade.

„Spomenula bih neke nagrade koje su studenti dobili. Nagrada za najbolji slogan – ‘Za druge zbog sebe’ – osvojio je Crveni tim kojeg predstavljaju studenti Pravnog fakulteta u Zenici i Akademija umjetnosti u Banjaluci. Ljubičasti tim, kojeg čine Fakultet političkih nauka Sarajevo i Ekonomski fakultet u Zenici, osvojio je nagradu za najbolji video. Nagradu za najjači gerila-marketing osvojili su studenti Ekonomskih fakulteta, Univerziteta ‘Džemal Bijedić’ u Mostaru i Sveučilišta u Mostaru“, navela je Samra Lučkin.

Studentica završne godine Ekonomskog fakulteta u Banjaluci Nikolina Gavrić kaže da nosi lijepa iskustva u saradanji sa mladima Bihaća, gdje su se stvorila i nova prijateljstva.

„Vidjela sam da se slažemo svi zajedno, iako dolazimo iz različitih lokalnih zajednica, da mladi i u Bihaću i u Banjaluci imaju iste probleme, iste potrebe. Mi smo zajedno, kroz ovaj projekat ‘Self-up’, nastojali da te probleme na neki način riješimo, da potaknemo mlade, kako u Banjaluci tako i u Bihaću, da se ohrabre i realizuju svoje poslovne ideje, da izađu na tržište i pokrenu sopstvene biznise. Cijeli projekat je prošao veoma dobro, uloženi trud i rad se na kraju isplatio, naša kampanja je proglašena najboljom studentskom kampanjom u ovom projektu.“

Ideje koji su ovi studenti, ne samo pobjedničkog tima već i ostali, pokazali vrlo su izvodive u praksi. A kako kaže Naila Krupić iz Bihaća, ova priča neće stati završetkom kampanje “EU for You”.

„Postoji mogućnost proširenja na područje cijele Bosne i Hercegovine. Moramo izraziti i veliku zahvalnosti sreću što smo, bar kod tih 67 ljudi koji su bili na našoj Akademiji, otvorili ta neka vrata hrabrosti, da ustanu, da glasno kažu da oni to mogu i da ih ne zanima šta će društvo reći, da li će ih neko sputavati ili će im pružiti ruku podrške“, kaže Naila Krupić.



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button