Arhiva

Nedovoljno praktične nastave u srednjim školama u BiH




Pripremne aktivnosti projekta “Stručno obrazovanje u Bosni i Hercegovini”, koji po nalogu Ministarstva za ekonomsku suradnju i razvoj Savezne Republike Njemačke implementira Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ)GmbH, su ukazale da je kamena spoticanja u procesu upoznavanja sa značajem organizacije praktične nastave u privrednim društvima nedovoljno poznavanje postojećih zakonskih okvira.

Potrebe tržišta, prvenstveno firmi koje se bave proizvodnjom  i uslugama, ukazale su na problem nedostatka adekvatne prakse u okviru stručnog obrazovanja u BiH. Veliki broj učenika koji imaju formalno stručno obrazovanje uključivanjem u poslovne procese pokazuje značajan hendikep u smislu praktičnih znanja.

Spomenuti nedostaci su prepoznati, te je pokrenut projekt “Stručno obrazovanje u BiH” koji implementira Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ)GmbH.

Projekt je financiran od Ministarstva za ekonomsku suradnju i razvoj Savezne Republike Njemačke i sprovoditi će se u suradnji sa nadležnim ministarstvima obrazovanja, školama i firmama u Gradišci, Goraždu, Mostaru i Prijedoru, kao pilot regijama.

Kako bi se što bolje provele aktivnosti sa ciljem unaprjeđenja kvalitete praktične nastave u privredi provedena je analiza najrelevantnijih zakona koji direktno ili indirektno reguliraju pitanje praktične nastave u privredi, uključujući Zakon o radu te zakone iz oblasti obrazovanja na državnom, entitetskom i kantonalnom nivou.

Analizom se željelo sagledati stanje zakonskih propisa u pogledu organizacije praktične nastave u privrednim društvima, putem koje učenici trebaju dobiti mogućnost stjecanja stručnih znanja, vještina i kompetencija u sklopu stvarnih radnih situacija odnosno utvrditi smetnje organiziranju ovakvog oblika praktične nastave zbog različitog poimanja zakonskih odredbi.

Rezultati analize stanja u oblasti stručnog obrazovanja, pred početak ove školske godine pokazuju da je oblast organizacije praktične nastave učenika starosne dobi od 14 do 19 godina u privrednim društvima nedovoljno i neadekvatno regulirana analiziranim propisima.

Put do usklađivanja sa potrebama trzišta rada i mehanizmi za poboljšanje praktične nastave

Provedena analiza je potvrdila opravdanost kreiranja ambijenta za unaprjeđenja kvalitete praktične nastave u okvirima stručnog obrazovanja. To se prvenstveno odnosi na stvaranje uslova za odvijanje praktične nastave u firmama. Praktična nastava u realnom okruženju, u okviru stvarnog poslovnog ambijenta kompanije i uz mentorstvo će osigurati da učenici rade sa najnovijim tehnologijama i materijalima i osposobiti za tržište ne samo kvalificiranu radnu snagu već prvenstveno kvalitetno stručno osposobljene i kompetentne radnike. U konačnici ovo je put za smanjenje nezaposlenosti ali i veće produktivnosti firmi u oblastima proizvodnje i uslužnih djelatnosti.

Projekt “Obrazovanje u BiH” pokrenut je početkom ove godine i trajat će tri godine.

Cilj projekta je podržati razvoj sistema stručnog obrazovanja u BiH, koji treba da bude orijentiran na praksu i na taj način bolje odgovori na potrebe tržišta rada. Bolji kvalitet stručnog obrazovanja u BiH, kroz kontinuirano pružanje kvalificirane radne snage industriji različitih sektora će doprinijeti ekonomskom rastu zemlje. S druge strane se od firmi, to jeste od industrije, očekuje značajan doprinos jačanju praktične nastave u okvirima stručnog obrazovanja. Projekt stručnog obrazovanja u BiH se provodi u suradnji sa odabranim ministarstvima, stručnim školama i odabranim firmama, kako bi podržao proces reformi u BiH, saopćeno je iz Agencije za strateško komuniciranje (CMC).

 

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button