Ukoliko zastupate određeni brend, kakav god on bio i čime god se bavio, biće vam potrebno ulaganje u marketing kako bi još neko, osim vas i vaših prijatelja, zapravo znao za njega.
Na promociji ćete možda raditi sami, ali u idealnim okolnostima, imaćete na raspolaganju agenciju, koja će preuzeti vaše digitalne kanale komunikacije.
Gotovo sve agencije, manje ili više, nude iste usluge, s tim što su neke fokusirane na kampanje za formiranje imidža, dok se druge bave učinkom, odnosno mjerljivim uspjehom.
U zavisnosti od toga šta je vaš marketinški cilj, opredijelićete se za onu vrstu agencijske ponude koja vam najviše odgovara. Međutim, ne bi trebalo da zaboravite neke od ovih usluga koje klijenti često previde ili odbace kao nepotrebne. Čime god da se bavite, one će vam koristiti.
SEO
Znate li da čak 75% ljudi koji koriste Gugl (Google) nikada ne posjeti drugu stranu pretrage?
To znači da, ukoliko vaš sajt nije dovoljno dobro pozicioniran, niko neće ni čuti za njega. Zato je neophodno da dobro proučite šta je to što vaša ciljna grupa kuca na ovom pretraživaču kada pokušava da riješi neki od svojih problema i da ih tu presretnete.
Digitalne agencije imaju čitave timove zaposlenih koji se bave optimizacijom sadržaja na sajtu kako bi se bolje prikazivali na Googlu. Zato nemojte da škrtarite na optimizaciji sadržaja sajta (SEO).
Sadržaj
Istraživanja pokazuju da veliki broj ljudi gleda reprize svojih omiljenih serija kako bi mogli da premotaju i izbace reklame, kao i da mnogi, kada na radiju čuju oglasnu poruku, prebacuju na drugu stanicu
To je natjeralo oglašivače da promjene strategiju i da počnu da razmišljaju o tome šta ljudi žele da čuju, a ne šta oni žele da kažu.
Zato sve veći broj agencija radi na razvoju digitalnih strategija koje podrazumjevaju pisanje sadržaja kojima posebno targetiraju specifične potrebe ciljne grupe. Ne zanemarujte značaj ove usluge.
Dizajn
Iako bi trebalo da se podrazumjeva, veliki broj kompanija zanemaruje ovaj segment i služi se zastarjelim identitetom, vizuelnim sadržajima kojima dominiraju elementi viđeni veliki broj puta i, generalno, neprivlačnim načinima da privuku pažnju ciljne grupe.
Ukoliko sarađujete sa agencijom, nikako ne smijte da odbacite njihove ponude da promijene vaš vizuelni identitet. Sigurno postoji razlog zašto to žele i predlažu, te zato dopustite neka njihovo iskustvo i znanje potvrde ono što vam govore. Pustite ih da vam pokažu svoje prijedloge, pa odlučite da li je to upravo ono što i vi želite.
Tehnologija
Živimo u vremenu kada je gotovo sve digitalizovano. Zato dozvolite agenciji da vas obrazuje u ovoj oblasti i predstavi vam sve nove alate koji vam mogu biti od pomoći prilikom kreiranja marketinške strategije.
Bilo da je riječ o softveru koji upravlja objavljivanjem i uređivanjem sadržaja ili koji prati javno mnjenje na internetu, na vama je da procijenite šta vam je najpotrebnije za vaš poslovni model.
Naučite kako
Najbolji način da budete sigurni da je vaša marketinška strategija dobro isplanirana, napravljena i sprovedena, jeste da to uradite sami. Za to su vam neophodna znanja koja sigurno nećete steći na kratkom kursu od nekoliko mjeseci. Posvetite godinu profesionalnom usavršavanju uz pomoć stručnih mentora i naučite sve što je neophodno za bavljenje ovim poslom i ne gubite novac na angažovanju spoljne agencije.
Upišite obuku za internet marketing i postanite agencija sami za sebe.