TehnologijaZanimljivosti i zabava

NE KUPUJTE AUTO STARIJI OD 3 GODINE I ONE KOJI SU PREŠLI VIŠE OD 30.000: Ovako su se nekada kupovali polovnjaci










Automobilski stručnjak Duško Nikolić do tančina je 1959. godine objasnio na šta sve treba obratiti pažnju prilikom kupovine polovnih automobila

Prema njegovim riječima, polovni automobil je onaj čiji je stepen tehničke ispravnosti od 60 do 80 posto. Ispod 60 posto, to je istrošen automobil koji ne treba kupovati.

Možda će Vas zanimati i:

„Najbolje je odlučiti se za automobil do 1.500 kubika jer su ekonomični i troše obično do osam litara benzina na 100 kilometara. Što se tiče marke najbolje je kupovati polovni automobil „Zastava 600″, “Fiću” ili “1100”, govorio je Nikolić za “Ilustrovanu politiku”, a zatim posavjetovao vozače na šta sve treba da obrate pažnju.

– Ne kupovati automobil koji je proizveden prije više od dvije godine.
– Nikako ne kupovati automobil koji je prešao više od 30.000 kilometara.
– Lak na automobilu treba da je u dobrom stanju. Treba dobro zagledati koroseriju i krov. Ne treba kupovati automobil koji ima tragove jačeg udara.

– Ako je vozilo prešlo 5.000 kilometara gazeća površina na gumama je jedva izlizana, na 10.000 kilometara gume su znatno više izlizane, na 30.000 sasvim su izlizane.
– Vidjeti da li su sjedišta, nasloni, dijelovi vrata iscjepani ili zaprljani. Sjedišta i nasloni ne bi trebalo da budu udubljeni. Tepisi i gumene podloge ne bi trebalo da budu izlizani.

– Na pedalama za kuplung, gas i bremzu ne bi trebalo da se vide jači tragovi izlizanosti gumenog ili metalnog dijela. To je najbolji znak starosti. Sva stakla treba da budu iste marke: tripleks, sekurit, itd. Ako nisu, znači da je automobil pretrpio neki lom.

–Šalt tabla sa instrumentima ispred vozača mora da bude kompletna, sa svim instrumentima. Podižite vrata gore-dole. Ne smiju da “igraju”.

– Motor, ako je ispravan, mora da se upali pomoću anlasera u dva do tri obrtaja, za dva-tri sekunda. Motor treba da radi bez ikakvog drugog zvuka, izuzev šuma vazduha koji usisava. Čuje li se ma kakav tupi ili zvonki udarac, motor nije ispravan. Motor treba probati dok radi u mjestu – od najmanjeg do najvećeg gasa. Pod malim gasom mora da radi sasvim tiho i bez podrhtavanja i ne smije da se gasi. Pod najjačim gasom – bez ikakvog prekida i sa čistim i jakim zvukom. Motor ne smije da ispušta jak dim, već jedva vidljiv. Ako mnogo dimi na auspuhu, znak je da troši mnogo ulja i da je motor istrošen.

– Dok motor radi u mjestu probati da li su ispravni radio ili grijač, ukoliko ih ima. Isprobati i sva unutrašnja i spoljna svjetla, brisače šoferskog stakla.

– Oslušnuti mjenjač brzina, da li od njega dolazi kakav zvuk. Ako ga ima, to je ozbiljan kvar.
–Upravljač i mehanizam za upravljanje su ispravni ako prilikom najmanjeg pokreta dejstvuju na točkove. Upravljač probati i u toku vožnje. On tada mora da se pokreće lako, ali ne bez volje vozača.

– Podići dizalicom zadnje točkove i sa strane jednom rukom gurajte točak od sebe, a drugom vucite k sebi. Točak ne smije da ima nikakvog “lufta”. Okrećite ga naprijed i natrag. Takođe treba da leži čvrsto. Ovo se odnosi na sve točkove. Ako se pri okretanju točkova čuje slabije ili jače krckanje, postoji ozbiljan kvar.

– Ispravnost motora najbolje je provjeriti u toku vožnje poslije tačno 100 kilometara. Treba prvo do vrha napuniti rezervoar benzinom, hladnjak vodom i motor uljem. Poslije vožnje od 100 kilometara normalno je da u hladnjaku nedostaje svega jedan decilitar vode i to ako je toplo vrijeme. Ulja treba da nedostaje najviše jedan milimetar i to se ispituje kontrolnom šipkom.

– Stabilnost. Automobil se na lošem putu ne smije ljuljati gore-dole kao čamac. To je znak da amortizeri nisu ispravni.

– Kad najzad, utvrdite da je sve ispravno, onda vam još ostaje da pozovete mehaničara da i on to ustanovi. Pogotovu ako polovni automobil kupujete u inostranstvu, gdje prodavci veoma vješto umiju da prikriju mnoge nedostatke.

– Automobili od 400 do 1.000 kubika prodaju se obično od 250 do 600.000 dinara, a od 1.100 do 1.500 kubika od 600.000 do 1,200.000 dinara.

Izvor:Yugopapir/ slobodna-bosna.ba



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button