Arhiva

Kako je iPhone postao najprodavaniji mobitel u Kini uprkos velikoj konkurentnosti Huaweija










Prema posljednjim podacima za prošlu godinu, Appleov pametni mobitel iPhone je prvi put najprodavaniji mobitel u Kini.

Podaci američke kompanije International Data Corporation (IDC) pokazuju da je tržišni udio iPhonea prošle godine bio 17,3 posto, što je rekordno za Apple u državi koja je druga po veličini ekonomija svijeta. U IDC-u su konstatovali da ovo predstavlja ogroman uspjeh za Apple usljed velike konkurentnosti kineskog Huaweija.

Jedan od razloga zašto je mobitel američkog proizvođača postao najprodavniji u Kini jeste zbog toga što su mnoge internetske trgovine u posljednjem kvartalu 2023. ponudile popuste na iPhone 15 kao posljednji Appleov model. Nadalje, Apple je ovaj mjesec ponudio popuste na cijeli asortiman iPhonea 15 kako bi održao zamah u Kini.

To se desilo u trenutku kada je kinesko tržište pametnih mobitela opterećeno neizvjesnim ekonomskim okolnostima i oslabljenom potrošnjom.

Drugi po tržišnom udjelu bio je Honor sa 16,8 posto, a slijede Vivo, Huawei i Oppo. Najveća promjena u posljednjem kvartalu prošle godine bila je povratak Huaweija među prvih pet proizvođača pametnih mobitela po tržišnom udjelu u Kini. To se desilo nakon što dvije godine nije bio među tih pet kompanija.

Huawei je nekada bio najveći kineski proizvođač pametnih mobitela u svijetu. No, kako je objavio CNBC, poslovanje ovog kineskog tehnološkog diva je poremećeno američkim sankcijama kojima je Huaweiju onemogućen pristup ključnim tehnologijama kao što su vrhunski poluvodiči i softver.

Međutim, Huawei je prošle godine predstavio mobitel s najsavremenijim poluvodičem koji je proizveo najveći kineski proizvođač čipova SMIC. Ovo je bilo veliko iznenađenje s obzirom na to da su američke sankcije bile osmišljene tako da se spriječi ova mogućnost.

Taj novi mobitel je Huawei Mate 60 kojim je ovaj proizvođač ostvario veliki uspjeh u Kini. Tako su Huaweijeve isporuke u posljednjem kvartalu prošle godine porasle za 36 posto u odnosu na isti period prošle godine. Time je ova kompanija ostvarila tržišni udjel od 13,9 posto, izbacivši također kineski Xiaomi sa liste pet kompanija s najvećim tržišnim udjelom u Kini, prenosi CNBC.

Možda će Vas zanimati i:

Back to top button