Istražuju se uzroci tragedije u Kazahstanu, gdje je u avionskoj nesreći u petak ujutro poginulo najmanje 12 osoba.
Avion Fokker 100 kompanije Bek Air, koji se krenuo iz Alma-Ate ka Nur-Sultanu, izgubio je visinu tokom polijetanja i srušio se na dvospratnu zgradu. U avionu je bilo 98 ljudi, uključujući pet članova posade.
Srušio se avion sa stotinu putnika, raste broj poginulih.
Kao moguće uzroke tragedije istražitelji razmatraju tehničku neispravnost aviona, pilotsku grešku i nepovoljne vremenske uvjete.
Zanimljivo da se prije nepunih 27 godina na prostoru bivše Jugoslavije desila vrlo slična nesreća istog tipa aviona, pri sličnim vremenskim uvjetima.
Bilo je rano jutro 5. marta 1993. godine kada je iz Skoplja za Zürich poletio avion Fokker 100 kompanije Palair Macedonian Airlines. Neposredno nakon polijetanja avion su potresle jake vibracije.
Na svega 15 metara od zemlje, pri brzini vjetra od 270 km/h, avion s 92 putnika i pet članova posade odbačen je ulijevo pa onda na suprotnu stranu prije nego se srušio i razbio na tri dijela. Od 97 putnika i članova posade, svega 14 osoba je preživjelo jednu od najtežih avionskih nesreća na prostoru bivše Jugoslavije.
Istragom je utvrđeno da uzrok rušenja aviona ledena kontaminacija krila. Posada aviona nije zatražila posipanje krila tečnošću za odmrzavanje jer su pozvani na zadatak malo prije leta, a po ovom pitanju postojala je slaba koordinacija između kompanije Palair Macedonian Airlines, proizvođača aviona Fokker i dobavljača motora Rolls-Royce.
Nema sumnje da će istražitelji nesreće u Kazahstanu zatražiti dossier skopske tragedije u pokušaju da razjasne uzroke pada novog Fokkera.
Izvor: Radio Sarajevo