U Bosanskom kulturnom centru u Tuzli, večeras je svečano otvoren Drugi BH Festival vina i hrane.
Na festivalskom prostoru galerije BKC-a svoje proizvode izložilo je 35 bosanskohercegovačkih proizvođača vina i delikatesa. Ujedno ovo je jedini festival na kojem se isključivo predstavljaju domaći proizvođači vina i hrane. Osnovni cilj ovog festivala jeste skretanje pažnje na kupovinu domaćih proizvoda, kao i oporavak bosanskohercegovačke ekonomije.
Kroz svečano otvorenje publiku je vodio šarmantni voditeljski par Maja Munda i Hazim Mujčinović.
Organizator ovog fantastičnog događaja, Adnan Aliefendić, rekao je u svojoj misiji uspio i da je ponosan da je odziv na ovu manifestaciju veliki, te je dodao : “Ove godine pored izlaganja vina i hrane imamo i tri radionice. Jedna radionica je vezana za vezivanje vina i hrane, a druga tema je popularni finger food, a držaće ih naš gost, potpredsjednik Udruženja kuhara, Nihad Mameledžija. Treća radionica je predavanje o autohtonim sortama Žilavke i Blatine. Ovaj festival ima za cilj i spajanje poslova među izlagačima.”
Cijelu manifestaciju vrlo rado je propratio i gradonačelnik, Jasmin Imamović, koji je i svečano otvorio Festival. Rekao je kako je ponosan što je Tuzla domaćin ovakvog događaja.
Kao i prošle godine, partner Festivala je i kompanija Bingo d.o.o., kao društvena odgovorna kompanija koja je poznata po tome da potpomaže razvoj i realizaciju svih kvalitetnih projekata i nastoji zajedno sa organizatorima biti najbolji prezenter bosanskohercegovačkih proizvoda i usluga.
“Kompanija Bingo već drugu godinu podržava festival i mi smo zaista ponosni što se ovo događa u Tuzli. Drago mi je da večeras vidim i dosta naših poslovnih, ali vidim da ove godine ima i onih koji to nisu, tako da imaju priliku sada se predstaviti i našim potrošačima. Zaista smo ponosni što su se predstavili i proizvođači hrane, a ne samo vinari”, rekla je Tatjana Paunoski, rukovodilac službe marketinga kompanije Bingo d.o.o.
Vinarija Zadro, jedan je od izlagača koji su privukli ponajviše pažnje. Mnogo se posjetitelja uputilo prema njihovom izložbenom prostoru, kako bi uživali i degustirali kvalitetna vina koja su pripremili.
Alen Konaković, rekao je da je Vinarija Zadro s ponosom autohtone Žilavku i Blatinu, te da su za ovaj festival pripremili svježu berbu iz 2015. godine, koja je po njihovom mišljenju jedna od najboljih u posljednjih 60 godina, te je dodao da ovaj kvalitet žele podijeliti sa svima koji dođu na ovogodišnji festival i pridruže im se u njihovom izložbenom prostoru.
Radovan Vukoje, vlasnik Vinarije Vukoje 1982 nije krio oduševljenje organizacijom i posjećenošću, kao i kvalitetom i brendovima koji učestvuju : “Ovaj festival je specifičan po tome što objedinjuje domaće proizvođače. Radimo na promociji naše zemlje, tako da sam mišljenja da ovakvih festivala treba biti što više. Na ovom divno organizovanom festivalu želimo upoznati ljude s onim što radimo, s našim vinima, a meni je čast da to ovdje u Tuzli predstavim. Dokaz uspješnosti festivala je ovoliki broj ljudi, a nastavi li se ovako razvijati, Festival će zasigurno postati kultna manifestacija u Bosni i Hercegovini.”
Kompaniju Krušik, brend Monogram je predstavio direktor prodaje, Vladimir Konstadinović, koji je i prošle godine bio izlagač, ali je odmah konstatovao da je ove godine mnogo bolja i organizacija, kao i veća posjećenost, te je to povezao s raznovrsnošću ponude i uspješnim kompanijama koje se predstavljaju. Brend Monogram, kojeg predstavljamo ovaj Festival, podrazumijeva 6 vrsta rakije i 6 vrsta likera. U pitanju su rakije s plantaža iz Modriče.
“Večeras mi je cilj predstaviti domaći proizvod, vinariju Stojić Matić iz Čitluka. Riječ je o jednoj od nastarijih vinarija u Bosni i Hercegovini, koja proizvodi šest vrhunskih vrsta vina koja nastaju od probranih vrsta grožđa. Ovo je porodična vinarija, koja u svoje proizvode ulaže poseban trud i ljubav. Čast nam je da distribuiramo i posjedujemo vina ovakvog kvaliteta”, kazao je Mirko Prskalo, prezenter Vinarije Stojić Matić.
Vinarija Hercegovina Produkt, jedna od najvećih vinarija u Bosni i Hercegovini, također se našla među izlagačima. Njihova misija je predstavljanje njihovih autohtonih vina Žilavke i Blatine.
“Ovakve vrste vina nigdje ne mogu uspjeti, kao što je to u Hercegovini. To su sorte kojima se cijela država mora ponositi. Naša vina su osvajači brojnih odličja za kvalitetu u svijetu, no, nažalost, u Bosni i Hercegovini još uvijek nismo dovoljno prepoznati. Činjenica je da je kod nas problem još uvijek uvoz i konzumacija loših vina, sumnjive kvalitete, a izbjegavanje naših vina.”
Iz Žepča je stigla mlada vinarija Povratak, koja je u ovom poslu tek nešto više od 3 godine.
“U našem gradu nije karakteristična kultura vinogradarstva. Od ove godine tek možemo predstaviti svoja prva vina, je smo novi u ovom poslu, ali smo se pripremili da se na dostojanstven način predstavimo svim posjetiteljima, kao i budućim poslovnim partnerima”, rekao je Josip Šumić, mladi proizvođač vina iz Žepča.
Iz Banja Luke je stigla kompanija MP Impex, a vlasnik Milan Balać, rekao je da su odlučili predstaviti ne samo jedan proizvod, nego sve ono što imaju u ponudi, a to su rakije i likeri, kako voćni, tako gorki. Istakao je da je danas 20. rođendan njihove kompanije i da su jako sretni da ga slave baš na ovom festivalu.
Generalni televizijski pokrovitelj je OBN televizija, dok je čast da bude festivalski radio pripala Radio Kameleonu.
Mi ćemo se potruditi da svim ljubiteljima kvalitetnih vina i delikatesa i sutra u sitne detalje predstavimo drugi dan Festivala vina i hrane.
Foto : Vedran Mitrić
Tekst : Belma Krajišnik