Čak i pojedinci jake volje nisu u stanju pojesti samo jedan čips. Iako su visoki sadržaj soli i masnoća u grickalicama neodoljivi, istraživači su otkrili još jedan razlog zbog kojeg je tako lako pojesti vrećicu čipsa, grisinija, smokija…
Velika je vjerovatnoća da će ljudi pojesti više čipsa na kojem stoji oznaka “hrskavi”, tvrde istraživači.
Naime, tokom istraživanja objavljenom u magazinu “Appetite”, ispitanici su jeli daleko više hrskavih grickalica i slatkiša. Istraživači stoga ističu kako i marketing igra veliku ulogu u prejedanju.
Ispitanici koji su nosili slušalice prilikom konzumiranja grickalica, također su bili skloniji prejedanju jer su jače čuli hrskavost grickalica prilikom žvakanja.
Koautorica istraživanja Nilya Ordabayeva, profesorica na Boston koledžu, ističe kako zvukovi mogu povećati zadovoljstvo jedenja. Tako je hrskavost jedan od glavnih faktora konzumacije, ali i prodaje grickalica.
“Ljudi često povezuju hrskavost sa pozitivnim karakteritikama hrane kao što je svježina. Veće uživanje u hrani koje je rezultat naglašavanja zvuka hrane dovodi i do veće potrošnje”, kaže Ordabayeva.
Međutim, ovo istraživanje nije savršeno, tvrde njegovi autori, jer su se koristili grickalicama i slatkišima u kojima većina ljudi uživa. Rezultati istraživanja sigurno ne bi bili isti da su se ispitanicima ponudili mrkva ili celer. Da li bi se ljudi prejedali kada bi grickali mrkve dok gledaju film?
U svakom slučaju, ističe Ordabayeva, vrijedi isprobati trik sa hrskavošću i kod konzumiranja povrća.
Klix.ba