BiznisTehnologija

Evo kako veliki brendovi kreiraju sadržaje koje ljudi čitaju










O kreiranju sadržaja se priča mnogo i danas možete pronaći veliki broj savjeta koji će vas pri tome usmjeriti. Lako možete da saznate kako možete da osmislite i formirate priče i objave koje su relevantne za vaš brend i koje pokrivaju potrebe vaše ciljne grupe. Međutim, jedan od osnovnih problema svih oglašivača jeste proces „navođenja” ljudi da te sadržaje zapravo i vide, odnosno pročitaju.

Ukoliko je vaša strategija – što više, to bolje – ne očekujte uspjeh, jer je vrijeme kvantiteta odavno prošlo i kvalitet je ono što će presuditi. Zato je uvijek dobar savjet da učite od najboljih i da pratite šta je to što najveći brendovi svijeta rade svakodnevno, a što navodi ljude da zapravo zastanu, odslušaju, pogledaju, pročitaju sve to što oni kreiraju.

Ako ne znate odakle da počnete, napravili smo izbor nekih od najboljih primjera koje možete da pratite.

TED

U slučaju da do sada niste čuli za TED, riječ je o pokretu koji će se uvijek naći pri vrhu rezultata pretrage ukoliko želite savjet u vezi sa raznim vrstama samounaprijeđenja.

Tako možete pratiti njihove savjete za kreiranje sadržaja koje ljudi žele da pročitaju. Tu ćete, prije svega, naučiti kako da osmislite „veliku ideju” koja će se provlačiti kroz svaki segment komunikacije koji plasirate.

TED će vas naučiti da uvijek budite relevantni i aktuelni u pričama koje formirate i da prije svega zapamtite – početak vašeg izlaganja je ono što će zadržati pažnju.

Netflix

Da li znate za izraz binging?

Moglo bi se reći da je Netfliks (Netflix), servis koji publici nudi da gledaju serije, filmove, koncerte i različite nastupe, izmislio ovaj temin. Riječ je o gledanju epizode za epizodom, što oni i nude, budući da im je praksa da objavljuju cijelu sezonu odjednom.

Ali pitanje je – šta je to što ljude navede da zapravo i pogledaju cijelu sezonu, čim bude objavljena? Ovaj brend nudi dva odgovora koja se mogu primjeniti na sve modele: kreirajte kvalitetan sadržaj i kreirajte originalan sadržaj, onaj kog se do sada niko nije sjetio.

Wikipedia

Ukoliko želimo da nešto saznamo, danas ćemo se prvo obratiti Vikipediji, ili će nas Gugl prije svih drugih uputiti na ovu adresu.

Ovo je baza znanja kojoj se ljudi iznova vraćaju i zapravo je pretražuju.

Ko će vam onda dati bolji savjet na pitanje kako da zadržite korisnike i navedete ih da se vraćaju?

Ono što je jedinstveno za ovaj servis jeste to što svaka objava ima koncept, odnosno „drvo” koje se grana kroz cijeli tekst od korena do vrha i koje vodi čitaoca kroz priču, otkrivajući mu dio po dio ideje i poruke koje bi trebalo da usvoji na kraju.

BuzzFeed

Iako tradicionalni mediji imaju mnogo toga da zamjere ovom portalu, ono što je neporijecivo jeste činjenica da je njegova vrijednost na tržištu nedavno premašila 1,5 milijardi dolara.

Jasno je da bi od ovakvih sistema trebalo učiti, a ono što je sigurno jeste da ljudi svakodnevno čitaju sadržaje na BuzzFeedu. Njihov pristup je takav da uvijek vjeruju podacima koje imaju i na osnovu njih formiraju svoje priče.

Skromnost je vrlina, pa iz ovog primjera takođe možete zaključiti da je važno da uvijek pričate o onome što ljude zanima, a ne o vama samima.

Ako učite od najboljih, daleko ćete stići, zato pročitajte ove savjete i pregledajte primjere kako biste znali o čemu se radi i kako ovi brendovi uspješno stvaraju magiju već godinama. Naravno, da biste na osnovu njih mogli da kreirate sadržaje koji će ljudima biti zanimljivi i kojima će se vraćati, neophodna su vam i teorijska znanja koja će sve to podržati. Zato upišite obuku za vođenje marketinga i počnite da radite na svojoj karijeri.

 

 



Možda će Vas zanimati i:

Back to top button