Turističke agencije u Sarajevu svoje aranžmane za doček Nove godine usmjerile su na okolne planine – Bjelašnicu, Vlašić i Jahorinu.
Zbog pogoršane epidemiološke situacije uzrokovane koronavirusom, turističke agencije u Bosni i Hercegovini su na koljenima. Većina njih u ponudi nije imala aranžmane za evropske destinacije za novogodišnje praznike. One koje su imale, otkazale su ih nakon što je Turska donijela odluku da je ulazak u ovu zemlju moguć samo uz negativan PCR test.
Iz Udruženja turističkih agencija kažu da je Turska jedna od omiljenih destinacija bh. građana, javlja BHRT.
Turističke agencije u Sarajevu svoje aranžmane za doček Nove godine usmjerile su na okolne planine – Bjelašnicu, Vlašić i Jahorinu, kaže Enisa Resić, rukovodilac jedne od turističkih agencija. Dodaje i da su sve razervacije prilagođene uslovima koje su postavili krizni štabovi. Građani su za doček Nove godine mogli da biraju između privatnih i hotelskih smještaja na okolnim planinama.
– Zbog kompletne situacije u kojoj se nalazi, ne samo Federacija BiH nego i cijeli svijet, mi smo bili na neki način primorani da storniramo sve aranžmane u avioprevozu, a najdraži aranžman svim našim putnicima prema Istambulu je storniran prije više od mjesec i po dana. Stoga smo aranžmane za doček Nove godine usmjerili prema planinama, kaže Resić.
Grupnih polazaka nema, samo individualni, kaže nam Muamer Lutvić, tako da građani Bosne i Hercegovine nisu ni imali novogodišnje aranžmane za bukiranje.
– Naši gosti će putovati uglavnom u Crnu Goru, nešto malo u Hrvatsku i na planine u Bosni i Hercegovini i naravno, imamo individualne polaske za Tursku i još nekih par država, ali radi se o veoma malom broju ljudi, tvrdi Lutvić.
Turističke agencije gotovo da nisu imale ponude za novogodišnje aražmane za evropske i svjetske destinacije. U onim agencijama koje su imale, broj je bio beznačajan. I one su otkazane nakon što je i Turska uvela obavezan PCR test za ulazak u ovu zemlju, kao i policijski čas za Novu godinu.
– Tako da se može konstatovati da su turističke agencije u Bosni i Hercegovini i dalje klinički mrtve. One nisu umrle, mogu se oživjeti poticajima i prestankom pandemije, kaže Zoran Bibanović, predsjednik Udruženja turističkih agencija BiH.
U komparaciji stanja u kontekstu novogodišnjih aranžmana i stanja u turističkim agencijama iz 2019. i 2020. godine u isto vrijeme, stanje je neuporedivo.
– Ne da se porediti. Pazite, 2019. godina je najbolja godina ikada, od postanka modernog turizma do danas. Zabilježen je najveći broj i dolazaka i odlazaka, dodaje Bibanović.
Turizam je jedna od najvećih djelatnosti na svijetu, a za vrijeme pandemije ova grana privrede doživjela je najveći udar. Svjetsko vijeće za turizam i putovanja predvidjelo je da će u 2020. godini turizam pasti u nekim zemljama čak i do 75 odsto. Međutim, prema podacima od avgusta ove godine, u Federaciji Bosne i Hercegovine zabilježen je pad turističkog prometa od 80 odsto.
Izvor: bhrt.ba