
Bahata vožnja, pojam koji se dugo koristio u javnosti, sada je precizno definisan zakonom.
Poslanik SDP-a Saša Magazinović pojasnio je da izmjene Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja po prvi put uvode definiciju obijesne vožnje, uz stroge kazne koje imaju cilj smanjenje broja nesreća.
Prema novim odredbama, bahata vožnja uključuje ponašanja koja su u gruboj suprotnosti sa pravilima saobraćaja i predstavljaju svjesno ugrožavanje drugih učesnika. To obuhvata prolazak kroz crveno svjetlo više puta, vožnju u naselju brzinom većom od 40 km/h iznad ograničenja, van naselja više od 60 km/h iznad dozvoljene brzine, prestizanje kolone preko pune linije, vožnju pod utjecajem alkohola iznad 1,5 g/kg i pod dejstvom psihoaktivnih supstanci.
Kazne za bahatu vožnju kreću se od 2.000 do 3.000 KM, uz oduzimanje vozačke dozvole na šest mjeseci i dva kaznena boda. Ako bahata vožnja izazove saobraćajnu nesreću, kazna raste na 3.000 do 5.000 KM, sa oduzimanjem vozačke dozvole na devet mjeseci i četiri kaznena boda.
Zakon također pooštrava sankcije za korištenje mobitela tokom vožnje, nevezivanje pojasa i upotrebu uređaja za ometanje radara, sa kaznama od 200 do 400 KM, a u slučaju izazivanja nesreće, kazne su 400 do 2.000 KM, uz mogućnost oduzimanja dozvole od jednog do šest mjeseci.
Magazinović je istakao da cilj zakona nije punjenje budžeta, već odvraćanje od prekršaja. Novi zakon o sigurnosti saobraćaja usvojen je u Predstavničkom domu Parlamenta FBiH i stupiće na snagu nakon potvrde u Domu naroda.