BiH

Fadil Kadić, jedan od najboljih reli vozača bivše Jugoslavije: Lako je biti najbolji u maloj avliji




Prvi put takmičio se sa fićom davne 1968. godine. Do rata vozio je automobile o kojima su mnogi mogli sanjati: Fiat 850 sport, NSU TTS 1000, Zastava 101, Abarth, Golf GTI, Ford Eskort 2000 RS, Porsche 911SC i „abartovani“ yugo koji je imao više od 100 KS.

Kada spomenemo auto-moto svijet u Bosni i Hercegovini, neizostavno ime svakako je Fadil Kadić.

Šesterostruki je prvak BiH, prvi osvajač Zlatne kacige za trostruku titulu šampiona, tri puna član jugoslavenske reprezentacije i jedan od najboljih reli vozača u bivšoj državi – samo su neka od priznanja iz Kadićeve riznice. Kao reli vozač „penzionisao“ se prije deset godina.

– Često me pitaju kako ja u tim godinama da pobjeđujem mlađe od sebe? Pa bio sam prvak velike države, član reprezentacije relija Jugoslavije, vicešampion Baklana, član fabričkog tima Zastave… Prema tome, kad dođete iz velike avlije u malu, lako je je biti prvi – veli Kadić.

Od koga je povukao gen vozača, jer od oca, čiji je pokušaj savladavanja ove vještine neslavno završen, sigurno nije.

– Ma kakav on! Nije to njega zanimalo. Kada je htio da nauči voziti, otišao je na livadu i od sve širine uspio se zabiti u drvo, pa je odustao. Mislim da sam taj gen povukao od rođaka Salke Kadića, koji je vozio trke motora – govori Kadić.

Fićo i yugo 45

Prvi put takmičio se fićom davne 1968. godine.

– Prijatelj i ja smo se odlučili za reli ‘Hiljadu kilometara od Beograda’ 1968. godine, koji je bodovan za prvenstvo Jugoslavije. To je bilo prvi put da neko iz BiH dođe na takmičenje. Od dvadeset fića, moj je bio šetoplasirani. Pitali su nas koliko su nam love dali, zato što se iz BiH prvi put neko odvažio da učestvuje. Naravno, nismo ništa dobili, sve smo iz svog džepa iskeširali – prisjeća se Kadić.

Uspjesi su se nizali, pa je i Fadil tako mijenjao vozila i pisao historiju. Do rata je vozio automobile o kojima su mnogi u to vrijeme samo mogli sanjati.

– Fićo je bio prvjenac. Potom Fiat 850 Sport, NSU TTS 1000, Zastava 101, Abarth, Golf GTI, Ford Eskort 2000 RS, Porsche 911SC i ‘abartovani’ jugo, koji je imao više od 100 konjskih snaga.

Kakav je to „abartovani“ yugo? Po čemu se razlikovao od običnog?

– Vi to danas nazivate prerađenim, a mi smo to zvali abartovanim ili friziranim vozilima, a kad na stazi ‘rikne’, onda je bio abortirani automobil – kroz smijeh nam objašnjava.

Brdsko prvenstvo

Pravog „friziranog“ Abartha u BiH vozio je baš naš sagovornik. Prije četrdeset godina vozilo je kupio u Italiji i dovezao na trke. Imao je oko 90 KS i disk kočnice na sva četiri točka, što je tada bilo nezamislivo.

Nezgode u reli trkama su neizbježne, pa tako ni Fadila nisu „zaobišle“, ali on veli kako je opasnije sjesti u automobil i otići do Slavonskog Broda ili na more, nego se trkati. Jedna od tih „anegdota“ desila se 1999. godine, kada su organizirali Brdsko prvenstvo u Gračanici. Tada je vozio Renaultovog castrol Clia coupea.

– Pošto je bilo mnogo vozača koji su se prvi put takmičili, kazao sam im da moraju voditi računa o vremenu, odnosno da nekoga ne stignu. Vele mi, ma ko će tu koga stići na četiri kilometra staze na minutu. Međutim, stigao sam jednog od njih. U brzini od 130 km/h vidim da je izabrao pogrešnu putanju. Nemam gdje, prolazim pored njega, a lijevi točak mi je već izvan asfalta. On je to vidio, ali je smotao lijevo. Sljedećeg trenutka ‘lansiran’ sam kao raketa u šumu. Samo sam vidio granje i lišće. Deset metara i ‘bum’, ravno u zemlju. Sreća, ništa mi se nije dogodilo. Otkopčao sam pojas, skinuo kacigu i izašao – prisjeća se naš sagovornik, dodajući da tu strah ne postoji.

Kako je osvojio suprugu Rahimu

Za ovog vječitog šminkera ništa nije bila prepreka, pa ni simpatični način na koji je osvojio suprugu Rahimu, sa kojom je 57 godina.

– Pa, 47 braka i 10 zabavljanja. Zapazio sam je kada je bila sedmi razred osnovne, a ja prvi Klasične gimnazije u Sarajevu. Preporučim se preko njenih prijateljica. Međutim, kažu mi kako je rekla da joj je još rano, a kad krene u 8. razred možda će htjeti. Velim, nema problema. Došao septembar, nova školska godina… Sretnemo se, i ja pred nju: Hoćemo li se zabavljati? Sviđaš mi se, a i rekla si kada kreneš u 8. razred… Ne vidim u čemu je problem. Sve ostalo je historija – nasmijao nas je Kadić.

Možda će Vas zanimati i: