Hrvatskoj, Srbiji i Crnoj Gori najvažniji su gosti iz njima susjedne Bosne i Hercegovine koji i ostvaruju najveći broj noćenja.
Potrebna ulaganja u putnu infrastrukturu
Turistički radnici smatraju da region u cijelosti može biti savršen mamac za turiste iz cijelog svijeta, a da bi svi ostvarili profit potrebna su veća ulaganja u putnu infrastrukturu.
“Izuzetno je bitna saradnja kakvu su imale nekadašnje republike bivše Jugoslavije. Mi smo sve male države, a da bismo privukle goste iz cijelog svijeta moramo imati tu zajedničku saradnju. Gosti ako dolaze iz Amerike, Australije i slično žele za kratak period prošetati regionom. Kada je riječ o BiH i Crnoj Gori, mi imamo problem u putnoj infrastrukturi na kojoj se mora poraditi”, kaže za Klix.ba savjetnica za turizam u Turističkoj organizaciji Ulcinj Zana Sarvan.
Sarvan nam priča da evropski i svjetski fondovi izdvajaju značajna finansijska sredstva za unapređenje turizma i kreaciju zajedničkog turističkog proizvoda, međutim BiH i Crna Gora prilike koje im se nude skupa još uvijek nedovoljno koriste.
Voditelj Turističkog ureda u Turističkoj zajednici Tuzlanskog kantona Miralem Mešković kaže da zakonska regulativa u BiH predstavlja limitirajući faktor koji treba preduprijediti u cilju razvoja turizma i ostvarivanja benefita koje ova oblast nudi.
“Najbolje bi bilo donositi zakone na državnom nivou u ovoj oblasti. Nezaobilazni faktor u kreiranju svakog turističkog proizvoda jeste i putna infrastruktura, posebno u dugoročnom planiranju, kada ‘napadate’ ciljna tržišta. Ovo naše okruženje postojeću putnu infrastrukturu može koristiti za goste iz regiona, ali da bismo privukli goste iz daljih turističkih tržišta mora se itekako poraditi na svemu ovome. Dobri putevi, uz avionske i željezničke veze vode do kvalitetnih destinacija”, smatra Mešković.
“Benefiti koje donosi turizam svakako su značajni, a meni je drago da je BiH prepoznala turizam kao startešku granu, pa svako malo možemo čuti u okviru političkih partija, parlamenata i među ekonomskim stručnjacima da se ovoj oblasti daje primat”, dodaje Mešković.
Mišljenje naših prethodnih sagovornika dijele i u Turističkoj organizaciji Novi Pazar iz koje ističu da je regionalna saradnja od velikog značaja za sve zemlje u bliskom susjedstvu.
“Četverogodišnjim dolaskom u Bosnu i Hercegovinu na sajam List dobili smo veliki broj prijatelja, a samim tim i saradnju s turističkim zajednicama i agencijama koje nam svakih mjesec-dva dovode turiste u naš grad. Broj turista iz BiH u Novom Pazaru povećan je u znatnoj mjeri prošle godine, a to je vjerovatno zbog naše kulture, istog mentaliteta ljudi, ali i samim tim što imamo ponuditi mnogo toga zanimljivog za posjetitelje”, rekla je za Klix.ba Tanja Ratković, direktorica u Turističkoj zajednici Novi Pazar, naglasivši da sve veći broj Srbijanaca također ide put BiH.
A da sva mjesta u zemljama regiona imaju mogućnost za kreiranje turističke ponude potvrđuje i primjer iz Županje u Hrvatskoj. Kroz kulturno-historijsku ponudu uz brojne festivale ovaj grad na rijeci Savi uspio je privući posjetitelje iz zemalja okruženja, a posebno su im, ističu, dragi gosti iz BiH.
“Mi nudimo zaista lijepe sadržaje, a zajedničkim snagama s Bosnom i Hercegovinom možemo imati lijepu priču. Moramo skupa lobirati i ostvarivati dobiti od turizma. Iz Županje veoma često dolazimo u Gračanicu, Srebrenik i Lukavac koji nam nisu previše udaljeni, a nude prelijepu prirodu. Davnih dana smo svi lijepo znali sarađivati i jedni drugima doprinositi, tome se trebamo vratiti”, rekao je za Klix.ba Mirko Bačić, direktor Turističke zajednice Županje.
Društvene mreže odlične za promociju
Pri razvoju turizma veliku korist pružaju i savremene tehnologije, uz neizostavne društvene mreže, čiji su značaj prepoznali u Turističkoj zajednici Tuzle.
“Turizam ne poznaje granice i uvijek ga moramo posmatrati regionalno. Zahvaljujući savremenim tehnologijama turistička ponuda Tuzle postala je prepoznatljiva širom svijeta. Postali smo najbolja destincija u BiH, a posebno u ljetnom periodu kada nam dolazi veliki broj turista iz država regiona, Evrope i svijeta”, kaže za naš portal direktor Turističke zajenice Tuzle Edin Jahić.
On navodi i da saradnja tuzlanske s turističkim zajednicama iz regiona u velikoj mjeri utječe na promociju turizma.
“Shvatili smo da ne možemo biti konkurenti jedni drugima, već da treba skupa da sarađujemo. Cilj nam je da njima šaljemo naše turiste, ali i da se dešava obratno. Jedino ta uzajamna saradnja može donijeti dobrobit”, nastavlja Jahić.
Bosna i Hercegovina obiluje turističkim potencijalima koje treba iskoristiti na pravi način. Sada je potrebno napraviti dobru promociju i marketing, jer je naša zemlja u cijelosti još uvijek nedovoljno prepoznata kao turistička destinacija koja ima mnogo toga ponuditi.